Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!

Je bent niet ingelogd.

• #1 17-01-2010 08:47

Sypie
    24/7 MacGek

Apple boos om jacht op (niet bestaande) 'tablet'

Normaal gesproken knip en plak ik geen hele berichten ergens vandaan maar maak ik er mijn eigen verhaal van. In dit geval doe ik dat niet. Ik zag op andere website's dat dit bericht van de voorpagina was verdwenen. Misschien wel op verzoek van Apple. Vind ik best wel interessant aangezien het allemaal om hun geruchten gaan.

Misschien moeten we ook maar wat geld beschikbaar stellen voor diegene die ons foto of filmmateriaal kan laten zien.

Bron:nu.nl
    AMSTERDAM - Apple heeft zijn advocaten afgestuurd op online uitgever Gawker, die deze week grote beloningen uitloofde voor bewijs van het bestaan van een 'tablet' van het technologiebedrijf.

[Geruchten over de verschijning van zo'n apparaat doen al maanden de ronde. Naar verluidt zou Apple zijn tablet tegen het einde van de maand willen presenteren op een bijeenkomst in San Francisco.
    De tabletcomputer zou een apparaat zijn met een groot aanraakscherm, maar zonder toetsenbord, dat vooral geschikt is voor multimediale toepassingen, zoals het bekijken van films. Ook zou de 'iSlate', zoals de gadget volgens geruchten gaat heten, toegang geven tot multimediale, interactieve digitale edities van kranten en tijdschriften, die gebruikers via internet kunnen aanschaffen.

Filmpjes
    Op internet circuleren al weken foto's en zelfs filmpjes waarop het apparaat te zien zou zijn. De echtheid daarvan staat tot dusverre echter in geen enkel geval vast.
    Apple heeft het bestaan van het apparaat nooit bevestigd of ontkend. Het traditioneel zeer zwijgzame bedrijf zegt niet in te gaan op vragen over mogelijke toekomstige producten.

Wedstrijd
    Gawker, uitgever van onder meer technologieblog Valleywag, schreef deze week een wedstrijd uit waarbij deelnemers grote geldbedragen kunnen winnen als ze bewijsmateriaal leveren van het bestaan van het apparaat.
    Wie een echte foto levert, krijgt tienduizend dollar. Met een video van een iSlate in bedrijf is het dubbele te verdienen. Een foto van Apple-topman Steve Jobs met een iSlate in handen is vijftigduizend dollar waard, en wie de redactie van Valleywag in gelegenheid stelt een uur met een iSlate te spelen, kan een ton tegemoet zien.

Bedrijfsgeheimen
    Apple is niet blij met de actie. In een brief aan Gawker schrijven de advocaten van het bedrijf dat de uitgever zijn lezers oproept tot diefstal van bedrijfsgeheimen, wat strafbaar is. "Apple beschouwt de informatie over de apparaten waaraan u refereert als strikt vertrouwelijk," aldus hun brief.

Legally Blonde 2
    Die zin is volgens Valleywag de meest concrete aanwijzing tot nu toe dat de iSlate inderdaad bestaat. De website biedt Apples advocaat daarom een troostprijsje aan: een dvd van Legally Blonde 2, een cadeaubon van 25 dollar voor Zune Marketplace - de online muziekwinkel van Microsoft - en een set steakmessen.

Laat het materiaal maar komen…

http://punbb.org/docs/screens/punbb_logo.png

#2 26-01-2010 11:35

Peter
    Doorknoper

Re: Apple boos om jacht op (niet bestaande) 'tablet'

Morgen is het zover...... Maar ik dek dat de grootste toepassing helaas alleen maar in de VS kan worden gebruikt.

Ben je de weg kwijt??

#3 26-01-2010 19:43

iOne
    Kilometerheffing-nee.nl

Re: Apple boos om jacht op (niet bestaande) 'tablet'

Ik denk dat ze met iets totaal anders komen dan waarover gespeculeerd is ;-)

www.kilometerheffing-nee.nl
    Ik eet geen honing,...ik kauw bijen!

Bulletin Board voettekst

Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl