Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Vandaag wilde ik de DVD van de reis van mijn buurvrouw bekijken. DVD-speler opende maar bleef hangen op een beschadigd gebied van de DVD. Ik wilde hem eruit halen maar dat lukt niet. Hij blijft hangen.
Zelfs met Terminal 'drutil eject' niet en herstraten met de muisknop ingedrukt. Betekent dat dat er een hardware probleem is opgetreden en ik mijn Mac naar een reparateur moet brengen?
OEIOEIOEI..... fijn zo'n PC-gebakken DVD.... maar geduld is soms een schone zaak. Als het lang duurt dat de software dus nog bezig is en jij wil hem al eruit hebben, kan het al mis gaan. Er moet ergens een palletje zitten waarmee je hem ook hardware-matig uit je drive kunt halen. Heb je al op de Apple-site gezocht naar oplossingen?
Ik heb de Mac uitgezet , weer aangezet en toen een paar keer via de terminal nogmaals het commando 'drutil eject ' gedaan toen ik zag dat de DVD er bijna uit kwam. En toen kwam de DVD er na 4 keer het commando gegeven te hebben toch nog helemaal uit.
Bedankt vor je link. Daar staan inderdaad heel aardige tips tussen. Dat palletje waarover je het had, heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Het zit in elke drive en waarschijnlijk ook aan die kant. Maar een ander merk drive kan het net weer links hebben. Je kunt het trouwens ook wel zien met een lampje als je wat handig bent.
Wat ook beter werkt dan de eject-knop, is de virtuele eject-knop in de finder. Sommige DVD's/CD's komen er ook alleen maar via die button (naast de media) uit.
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl