Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Hmmmm, had vandaag mijn eerste aarrrggghhhh moment op mijn mac....
had even via mijn MBP een bestandje (.exe, wellicht belangrijk) gedowned voor een windows bak.
dacht dit even op mijn usb stick te zetten, helaas dacht mijn hardware daar anders over....
heb getracht hem direct te verslepen vanuit downloads naar de stick......
op buroblad gekopieerd en vervolgens slepen....., ook niet.
nog wat gegromd tegen mijn macje en het vervolgens opgegeven......
weet iemand hoe, wat en vooral waarom??![]()
greetzzzz Bert.
Hmm... probeer er met de rechter muisknop eens eerst een ZIP van te maken. (archief) Als het dan nog niet lukt is er iets met die stick.
Is je stick soms ntfs geformateerd? In dat geval kun je niet (direct) vanaf je Mac naar de stick schrijven, al zijn er wel programma's die dat mogelijk maken.
Waarschijnlijk is NTFS de boosdoener. Standaard kun je dat alleen lezen op een Mac, zul je vaker zien dan je lief is, maar er is een oplossing: Paragon NTFS for Mac wel, net als Tuxera of NTFS 3G.
Deze 3 doen wat ze zeggen: NTFS leesbaar maken op een Mac. Je hoeft hiervoor niets te formatteren o.i.d., zelfs niet je USB stick.
Ik vraag me a wat het voordeel is om daar een programma voor te gebruiken, terwijl je de stick via Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma ook FAT kunt formatteren, waar zowel de Mac ls een PC mee om kunnen gaan. Als je alleen nog maar Macjes hebt heb je dat zelfs al niet meer nodig.
Voor een stick heb je wel gelijk Peter, want met FAT kun je bestanden lezen tot 4 gb en dat is voor veel bestanden - en de meeste sticks - wel voldoende. Voor externe hd's wordt dit nog wel eens anders, vooral als je nog met PC's te maken hebt.
...en als je DVD's of ISO's over wilt slepen van Mac naar Windows machines. Zo ontzettend gek is het gebruik van NTFS dus helemaal niet.
... tenzij je (zoals bijv. Peter) te maken hebt met een Mac-only situatie. Maar als je op een of andere manier toch regelmatig contact hebt met Windowsmachines en hun bestanden, wordt je bij tijd en wijle met NTFS geconfronteerd.
FAT kan bestanden tot 4 GB groot aan. Bij grotere krijg je een foutmelding. Ik heb het opgelost door een 16 GB USB-stick als HFS+ te formatteren. 'k Heb die nodig om een virtuele Windows7 voor Parallels Desktop 5 extern te bewaren.
Laatst bewerkt door michelvdb (08-03-2010 13:42)
Michel kan mijn windhoos ikspee apparaat een HFS+ geformatteerd stickie lezen en beschrijven met bestanden groter dan 5 gb. Op die windhoos kan ik alleen maar de indeling FAT krijgen.
Tja als het allemaal niet lukt maak ik toch wat andere geluiden dan het aaarrrrrggghhhh van onze lui sneeuw paard (hollandse vertaling van snowleopard)(grapje) Bij mij klinkt dat meer als verdorie.
Maar ja ik ben misschien wat minder netjes
Laatst bewerkt door jaconed67 (08-03-2010 16:01)
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl