Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1 2
Hallo, zit met een vraagje of het dit mogelijk is ? Ik maakte mij de bedenking, of het mogelijk is, om terwijl je iPhone aangesloten is op je mac (een iMac in mijn geval)en geplaatst in een dock, een handenvrij telefoongesprek te voeren, via je Mac ? Als je kan skypen via je Mac, moet je toch ook gewoon kunnen telefoneren via je Mac. Of is dit niet mogelijk ?
Chris
Laatst bewerkt door Mac - Aroni (10-03-2010 14:44)
Ik denk het niet.
Je kunt wel skypen op je iPhone, via het netwerk wat je deelt via de iMac. Dit kan alleen als je iMac met een kabel is aangesloten zodat je de Airport kunt delen. Niet dat je er iets aan hebt...
Draadloze communicatie tussen Mac en iPhone is uitgesloten, mits je misschien een gekraakte iPhone hebt.
Dat van het Dock ga ik nog even uitzoeken...
heb de fiches van mijn luidsprekers al op het dock van mijn iPhone gezet, doch dan krijg ik een gebrom te horen....baai de wei, ik heb GEEN gekraakte iPhone, origineel gekocht !!!
Mijn bedoeling is eigenlijk, als ik aan het werken ben, dat ik gewoon kan telefoneren via de iMac..
Het is wel mogelijk dat je op de iMac ziet wie er belt en zo. En dat je een sms stuurt m.b.v. je eigen toetsenbordje. Gewoon verbinden via BT en hoppekee.
Kan met Bluetooth en een Bluetooth GSM. Heb je Adresboek Help al geraadpleegd?
Adresboek Help schreef:
Oproepen van uw mobiele telefoon ontvangen
Als de computer en uw mobiele telefoon geschikt zijn voor Bluetooth en als beide apparaten zijn gekoppeld met behulp van het paneel 'Bluetooth' in Systeemvoorkeuren, wordt door Adresboek melding gemaakt van binnenkomende oproepen.
Als u een telefoongesprek ontvangt, verschijnt een venster waarin het nummer van de beller wordt weergegeven. Als de beller in Adresboek voorkomt, wordt zijn of haar naam ook weergegeven.
Om de oproep te beantwoorden, gaat u op een van de volgende manieren te werk:
• Klik op 'Beantwoord' als u het gesprek wilt ontvangen en voer het gesprek via uw mobiele telefoon.
• Klik op 'Voicemail' als u het gesprek niet wilt ontvangen, zodat de beller een bericht kan inspreken. U kunt ook op de voicemail-knop van uw mobiele telefoon drukken.
• Klik op 'SMS-bericht' om de beller naar de voicemail door te schakelen en een SMS-bericht (Short Message Service) op te stellen dat u de beller kunt sturen. Dit is handig als u de beller wilt beantwoorden maar anderen niet wilt storen met het geluid van het binnenkomende gesprek. Controleer eerst of de telefoon van de beller SMS-berichten kan ontvangen. U ontvangt geen melding als de beller geen SMS-berichten kan ontvangen.
U kunt alleen meldingen van binnenkomende oproepen ontvangen als het programma Adresboek is geopend. Afhankelijk van de locatie van de beller wordt het telefoonnummer in Adresboek mogelijk anders weergegeven dan u gewend bent.
Voor meer informatie over het koppelen van Bluetooth-apparaten of het gebruik van Bluetooth opent u het programma Bluetooth-bestandsuitwisseling (in de map 'Hulpprogramma's' in de map 'Programma's'). Vervolgens kiest u 'Help' > 'Bluetooth-bestandsuitwisseling Help'.
Zie ook
mobiele telefoons
Open het volgende
Bluetooth-bestandsuitwisseling
Laatst bewerkt door michelvdb (10-03-2010 18:03)
Helaas gaat dat niet werken...iPhone en Mac kunnen niet, ik herhaal, NIET communiceren via Bluetooth communiceren...
Waarom zou Apple dat gedaan hebben? Nagenoeg elke andere BT-mobiele werkt op die manier samen met de Mac. Fluitje van een cent. Ik gebruik de mijne zelfs als modem om te internetten.
Ha, nog een reden om die veel te dure i(Hype)Phone hier weg te houden. ![]()
Laatst bewerkt door michelvdb (10-03-2010 18:57)
Pagina's: 1 2
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl