Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Mijn mailbestanden, ingaand, uitgaand, kopieën, adressen lijken spontaan te zijn verdwenen van mijn iMac met OS X 10.4, die ik nu 3,5 jaar probleemloos heb gebruikt.
Sinds een aantal weken is het systeem wel wat trager. Ik vroeg me af of dit ermee te maken zou kunnen hebben, ben al met systeem naar winkel geweest, zien geen rare dingen..
Wat zou het kunnen zijn?
Dank voor aanwijzingen, suggesties.
Robin
Wat stat er nog in de map /Gebruiker/Bibliotheek/Mail/ en /Gebruiker/Bibliotheek/Mail-downloads? Als daar nog het een en ander staat dan moet je Mail afsluiten en van deze mappen een back-up van maken. Daarna kun je alles verwijderen.
Als je dit gedaan hebt en start je Mail en stel je een account in.
Als je dit gedaan hebt sluit je Mail en zet je je back-up terug naar waar het stond. Hierna zet je Mail weer aan.
Als het dan nog niet wil kun je in Mail kiezen voor Postbus -> Bouw opnieuw op.
Naam thuismap veranderd of inhoud versleept? Dan raakt Mail de weg kwijt en kan de bestanden niet meer vinden.
De bestanden zijn echt weg, ik heb ook geen namen veranderd.
Maar afgezien van hoe ik herstel of terugvind, waar ik geen hoop meer op heb, zou ik ook graag weten hoe het kan..
Hebben jullie enig idee?
Dank je.
Robin
Hoe het een en ander echt verdwenen kan zijn, is voor ons raden. Heeft iemand anders aan je computer gezeten? Heb je een of ander 'schoonmaakprogramma' gebruikt?
Hoe dan ook, ik denk dat het belangrijker is dat je je mail-gegevens weer terugkrijgt, alhoewel het wel prettig is wanneer je weet hoe dit is ontstaan, zodat het niet weer kan plaatsvinden. Heb je al via Spotlight gekeken of de bestanden toch nog elders op je computer staan? Aangezien je 10.4 gebruikt, zul je nog geen gebruik maken van Timemachine. Hoewel je stelt geen hoop meer te hebben op herstel of terugvinden, is mijn vraag toch of je wel op een andere wijze een back-up van je belangrijkste bestanden hebt gemaakt?
Je kunt in 10.4 bestanden kwijt raken als je de verkeerde combinatie van opslaan maakt. De originele map op je bureaublad laten staan en dan een alias ergens in de finder zetten. Op die manier ben ik vroeger bestanden met een sec. update kwijtgeraakt. Snel afgeleerd dus. Maar voor 10.4 zijn al een hele poos geen updates meer geweest en die komen er ook niet meer. Ik gebruik 10.4 ook nog steeds op Cube en Pismo. Ik maak automatische backups met Carbon Copy Cloner. Maar los daarvan ben ik nooit meer een bestand kwijtgeraakt.
Het feit dat hij schrijft dat de Mac trager is geworden, is een teken dat de Mac die bestanden ook kwijt is en er ergens nog aliassen staan, waarvan hij de originelen probeert te koppelen. Als de map met originelen een iets andere naam heeft gekregen kan het al fout gaan.
Hoe groot is de HD en hoeveel beschikbare ruimte hou je over?
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl