Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Hallo , ik heb een powerbook g4 .
maar ik dacht laat ik hem ff opnieuwe installeren cd , install cd erin gedaan, opnieuwe opgestart en dan wordt het vanaf wit naar blauwe en doet niks verder, wat nu?
Welk systeem cd is dat?
Heb je voor een schone installatie gekozen of voor een archiveer en installeer?
Wat ook belangrijk is: de installatie DVD gebruiken die bij de PowerBook hoort, en geen DVD die bij een andere machine hoort, dat gaat namelijk niet werken.
En wat te denken van een DVD voor een Intel. Die gaat ook niet werken op een G4. ![]()
cd is + powerbook g4
progammatuurinstallatie en/herstel
mac os versie ; 10.2.1 & 9.2.2
dvd versie 1.0
Hmm... ik dacht dat je voorheen nog 10.4 draaide? Als DVD origineel is, dan moet dat geen probleem zijn. Heb je opgestart met de "C" ingedrukt?
ik heb de cd eruit gehaald want daarna deed hij het normaal :S . en als k wou instralleren(als ik op het bureaublad was) dan vroeg die om een cd maar die zit er in .
en inderdaad heb zelf versie 10.4.11 dus dat is vaag dat het niet op de cd staat.
hoe kan ik me mac schoonmake?, hij is aan de trage kant.
Allereerst je rechten herstellen. Ga naar Hulpprogramma's ==> schijfhulpprogramma, selecteer je schijf en klik "herstel volume-bevoegdheden.
Daarna gaan we kijken of je ergens nog caches of zo vol hebt staan. Hoe vol is de harde schijf? Hou er rekening mee dat er minimaal 15% leeg moet blijven om goed functioneren te waarborgen.
Daarna programma's weggooien die je niet meer gebruikt, of een slechte invloed hebben.
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl