Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Dat het met NTFS te maken had had ik bij het begin al door, maar helaas was ik gisteravond niet meer online.
Het is NIET onverstandig om 1 van de links van MichelvdB te volgen en te gebruiken. Die software werkt probleemloos.
Dit is ook handig bij het maken van een back-up, je kunt dan de mappen die je gekopieerd hebt ook verwijderen van de schijf, zo houd je overzicht in wat je gekopieerd hebt en wat niet.
Daarnaast: als er eens een bekende met een externe schijf komt overwaaien kun je die altijd lezen en schrijven als je die software installeert. Ik heb over deze software nagenoeg nog geen enkel topic, op welk forum dan ook, gezien. Dus deze steekt goed in elkaar.
Wij hebben hier een forum waar ook de goede software behandeld wordt. Maar Jaap heeft een iMac 27" en gezien de problemen met een firmware-update voor het scherm, raad ik hem aan die eerst te doen met zo weinig mogelijk App's van Derden op zijn Mac. Hoe kan ik weten dat een NTFS-schijf wel op de desktop verschijnt, maar niet in de Finder? Ik heb zelf nog nooit met een NTFS-schijf te maken gehad.
Het is gelukt de HD geformatteerd en het loopt weer naar wens en dat gaat nog snel ook.
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Gr Jaap
Peter schreef:
Hoe kan ik weten dat een NTFS-schijf wel op de desktop verschijnt, maar niet in de Finder?
Dat deze schijf niet in de Finder verschijnt is waarschijnlijk een voorkeursinstelling in de Finder, dat deze ook externe schijven moet laten zien.
Daarnaast wordt een NTFS schijf altijd getoond omdat OS X die wél kan lezen, alleen niet beschrijven. Alles wat OS X kan lezen komt op het buroblad/in de Finder. (uitzonderingen van beroerde schijven daargelaten) Denk maar aan CD's en DVD's die op een vreemde manier gebrand zijn of "Windows only" (voor zover mogelijk), deze verschijnen ook altijd op het buroblad. OS X is zo gek nog niet ;-)
Nou, ik heb dit in 24 jaar nog niet beleefd. Vandaar dat ik stapje-voor-xtapje de oorzaak ben gaan zoeken en de zaak heb opgelost. Voordeel is ook dat Jaap nu een paar belangrijke dingen voorbij heeft zien komen.
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl