Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!

Je bent niet ingelogd.

• #1 28-02-2010 22:40

Sypie
    24/7 MacGek

iOmega USB2 HDD werkt niet op eMac.(Namens Michael)

Vraag van Michael;

Hallo,

Ik heb een vraag: Wanneer ik mijn iOmega HDD USB 2.0 drive aansluit op mijn eMac PowerPC G4  (2.1) dan verschijnt deze niet op mijn bureaublad. De aansluiting wordt wel herkend in "Systeemprofiel".
    Wanneer ik de drive aansluit op mijn MacBook zie ik hem wel op het bureaublad. Is er iemand die mij kan helpen of is dit niet het juiste kanaal.

Michael

http://punbb.org/docs/screens/punbb_logo.png

#2 28-02-2010 22:45

Sypie
    24/7 MacGek

Re: iOmega USB2 HDD werkt niet op eMac.(Namens Michael)

Michael, ik kan zo maar één ding bedenken waar het aan kan liggen:
    * In de Finder is ingesteld dat externe schijven niet worden weergegeven op het bureaublad

Om dit op te lossen zorg je dat de Finder boven in het menu staat, linker bovenhoek, naast het apple.

Ga dan in het menu naar: Finder -> Voorkeuren -> Algemeen en zet hier een vinkje voor "Externe schijven".

Als het goed is moet de schijf nu verschijnen op het bureaublad.

http://punbb.org/docs/screens/punbb_logo.png

#3 28-02-2010 22:54

Peter
    Doorknoper

Als de eMac nog op een ouder systeem werkt, kan dat best wel eens meespelen. Als de drive opnieuw geformatteerd mag worden, doe dat dan even met de eMac en dan zie je hem op beide machine netjes verschijnen. (MacOSX Extended Journaled)

Ben je de weg kwijt??

#4 28-02-2010 23:16

Peter
    Doorknoper

Even een toelichting waarom ik de vorige opmerking heb gemaakt;
    Apple heeft wel degelijk beperkingen gemaakt aan de acceptatie van schijven vanaf 10.4
    Afgelopen zomer heb ik een iMac G5 voorzien van een 500 GB schijf uit een usb externe kast. (Iomega) en toen ik via de install-DVD van 10.5 de schijf wilde formatteren. werd dit keurig geweigerd. Uiteindelijk heb ik het opgelost door er een 10.4 DVD ivoor te gebruiken, waarna installatie van 10.5 geen enkel probleem meer was. Ik heb de indruk dat deze mangel twee kanten op kan werken en dat 10.6 op hetzelfde level zit als 10.5. Ik was dus erg blij dat ik van 10.4 gebruik kon maken.

Ben je de weg kwijt??

#5 01-03-2010 01:02

Peter
    Doorknoper

Ik vergeet trouwens even te noteren dat Iomega ook de naam heeft om aan harde schijven te sleutelen. Dat was ook al met de floppen en de ZIP-schijven het geval. Misschien is het een samenloop van gesleutel dus.......

Ben je de weg kwijt??

Bulletin Board voettekst

Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl