Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!

Je bent niet ingelogd.

• #1 16-07-2010 00:53

Jossh
    Dummie

Help: Bestanden kwijt! (en nee ik kan nog niet terug in de tijd)

Goedenavond,

Het volgende heeft zich zojuist voorgedaan.

Ik, een nieuwe Apple gebruiker ben heel trots bezig de foto's en filmpjes's
    van mijn nokia via Bluetooth op de nieuwe MacBook neer te zetten. De foto's en dergelijke staan in verschillende mappen. Het leek mij handig al deze foto's gezamenlijk in een map te krijgen op mijn MacBook.

Ik heb in de map1 op mijn telefoon de bestanden geselecteerd en deze heb ik allemaal in een keer gekopieerd naar de gemaakte map op mijn MacBook. De volgende map, map2 heb ik weer alles geslecteerd en naar de betreffende zelfde map gekopierd. enzvoort. In de verontstelling dat ik alles had heb ik de telefoon leeg gegooid.

Het bleek dat alleen de laaste foto's, uit map4, nog in de gemaakte map van mijn apple staan. Waar is de rest gebleven dan?neutral

Is dit altijd zo met apples?

#2 16-07-2010 02:23

Peter
    Doorknoper

Re: Help: Bestanden kwijt! (en nee ik kan nog niet terug in de tijd)

Ja.... dat is een trieste gang van zaken. Hadden die mappen verschillende namen? Kun je niet eens op zo'n naam zoeken?

Ben je de weg kwijt??

#3 16-07-2010 07:31

Sypie
    24/7 MacGek

Als je in Finder kijkt in het linker rijtje dan zie je daar (misschien*) staan: Zoek naar:

• * Vandaag
    * Gisteren
    * Afgelopen week
    * Alle afbeeldingen
    * Alle films
    * Alle documenten

• Wat gebeurt er als je op alle afbeeldingen klikt? Komen dan je foto's te voorschijn?
    Wat gebeurt er als je op Afgelopen week klikt? Zie je dan je mappen tevoorschijn komen?

* Mocht je deze items niet in het linker rijtje zien: Open de Finder, druk [CMD+,] ga naar het tabblad Weergave en zet een vinkje  bij de genoemde items.

http://punbb.org/docs/screens/punbb_logo.png

#4 16-07-2010 10:24

Peter
    Doorknoper

In uitzonderlijke omstandigheden kunnen ze elkaar "overschrijven" en dan heb je alleen de laatste bestanden. Dat is ook zo leuk als je altijd backups maakt en dus ook de bestanden uit de mappen "Documenten" en "Films". Als je een nieuwe Mac krijgt en je gaat dezelfde accountnaam gebruiken, worden de "oude" mappen dus keurig overschreven door de nieuwe en ben je je bestanden kwijt. Om die reden bewaar ik dus geen belangrijke gegevens in die mappen. Als je TimeMachine op de goede manier gebruikt, is er niks aan de hand, maar als je handmatig backupt, kan het snel fout gaan.

Ben je de weg kwijt??

Bulletin Board voettekst

Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl