Geen vraag te gek, die te maken heeft met je Mac!
Je bent niet ingelogd.
Loop jij daarmee nu 1 op 2 of 2 op 1? ![]()
Gabriel Metsustraat 6
Voormalig woonhuis van Etty Hillesum. zij werd geboren in een joods-Nederlandse familie, kreeg bekendheid door de publicatie van haar dagboek, 38 jaar nadat zij in Auschwitz werd vermoord. In haar dagboek verwoordde ze haar persoonlijke, innerlijke ontwikkeling te midden van de turbulentie van de Tweede Wereldoorlog en de absurditeiten van de Holocaust. Het boek is niet alleen een sterk persoonlijk document, maar geeft ook enig inzicht in de wijze waarop de anti-Joodse maatregelen en deportaties in die jaren op Joden zelf zijn overgekomen.
Maar ook was ze administratief medewerkster bij de Joodsche Raad, de Joodse organisatie die in opdracht van de Duitsers de Joodse gemeenschap in Nederland moest besturen (beter gezegd, de Joden naar de hel moest sturen).
Ik heb een wrang gevoel bij deze persoonlijkheid, enerzijds verzet ze zich tegen de holocaust, anderzijds werkt ze er ook aan mee. Haar dagboek mag dan indrukwekkend zijn, ik begrijp mensen met zo'n dubbele houding gewoon niet.
Het verklaart wellicht dat Anne Frank bekender is dan Elly Hillesum.
Hoe dan ook, haar huis staat aan de Gabriel Metsustraat 6, schuin tegenover de halte Museumplein van lijn 16.
Roberta schreef:
1e Constantijn Huygensstraat 38
…
— Update —
Ilya en Emilia Kabakov (kunstenaars): How to meet an Angel (kunstwerk),
…
Lijkt heel sterk op De man die de wolken meet (1998) van Jan Fabre
michelvdb schreef:
Roberta schreef:
1e Constantijn Huygensstraat 38
…
— Update —
Ilya en Emilia Kabakov (kunstenaars): How to meet an Angel (kunstwerk),
…Lijkt heel sterk op De man die de wolken meet (1998) van Jan Fabre
Deze heeft ook in Amsterdam gestaan, zie pagina 10 van mijn topic.
oeps, zover heb ik niet teruggebladerd. Mooi hoe creatieve ideeën gelijk kunnen lopen. ![]()
Vondelpark, Openluchttheater
's Zomers bruist het van de activiteiten in het Vondelpark, vooral in de vakanties en de weekenden. Zo was er zondag 1 Augustus een optreden van Arifa, 4 muzikanten uit Irak, Roemenië, Turkije en Nederland (Texel). Een bonte verzameling mannen die een schitterend stukje muziek weg gaf.
Wil je op de hoogte blijven van de concerten, kijk dan op deze website:
www.openluchttheater.nl
Het Openluchttheater in het Vondelpark (dat is ongeveer halverwege het park). 
Het concert van Arifa, hier stelt de bandleider de andere muzikanten voor, en dat deed hij met veel kennis en humor.
Aangestuurd door PunBB and PunPortal - © 2007–2009 Mac4Dummies.nl