Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 02-08-2012 19:52

jaconed67
oud en stout

OSX installeren op een iMac Intel voor Jaco

Peter schreef:

De inhoud van de Cube stond ook op een TM drive en nu dus ook op een iMac zodat ik ermee verder kan.

Ik ga nu eens eerst bestuderen welke delen van een Mac Mini ik kan toepassen om deze Mac om te bouwen. Voor het plaatsen van het moederbord zal ik dan wat hulpstukjes moeten maken.

Ik moet dat ook eerst de Mini bestuderen want daarin zit alles nog veel dichter op elkaar dan in de Cube.

De bedoeling is om dus een heel snelle moderne Mac in deze mooie behuizing te bouwen. Ik heb er helemaal geen haast mee. Ik ga alles stap voor stap doen dus nu ook eerst de voorbereiding.

Dat zal best wel lukken Peter Je bent geloof ik technisch nog al handig

Zo een iMac 17 start zeker alleen op met een installer 10.5 op mijn 10.4 reageert hij helemaal niet Hoe kom ik daar aan ?? Ik hen nog een vraag over iMac's maar daar mail ik je wel over

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#2 02-08-2012 20:29

Peter
Doorknoper

Re: OSX installeren op een iMac Intel voor Jaco

Je moet sowieso een DVD hebben die geschikt is voor Intel en niet alleen voor PPC.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 02-08-2012 20:30

Peter
Doorknoper

De grote uitdaging wordt waarschijnlijk de bijzondere inductie startknop op de Cube.

#4 04-08-2012 21:44

jaconed67
oud en stout

Peter schreef:

Je moet sowieso een DVD hebben die geschikt is voor Intel en niet alleen voor PPC.

Peter Ik heb een instal dvd met 10.5 gerfegeld maar die iMac wil er niet mee opstarten hij werpt die dvd er telkens uit  ligt dat aan de dvd of aan de iMac ?

* * * * * * * * * *

Jongens, ik denk dat dit soort hardware problemen en verbouwklussen niet thuishoort in "Babbelaars en Kletskoeken", noch in dit rubriekje. Willen jullie deze discussie voortzetten bij "Hardware"

Laatst bewerkt door jaconed67 (04-08-2012 21:46)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#5 04-08-2012 22:03

Peter
Doorknoper

Jaco. Als die DVD bestemd is voor een G4 of G5 (PPC) heb je er niks aan. Het moet echt een DVD zijn die geschikt is voor een Intel. Beter nog is een originele DVD voor een iMac Intel, zodat je meteen ook alle andere programma's kunt installeren.

#6 05-08-2012 07:55

jaconed67
oud en stout

jaconed67 schreef:
Peter schreef:

Peter Ik heb een instal dvd met 10.5 gerfegeld maar die iMac wil er niet mee opstarten hij werpt die dvd er telkens uit  ligt dat aan de dvd of aan de iMac ?

* * * * * * * * * *

Jongens, ik denk dat dit soort hardware problemen en verbouwklussen niet thuishoort in "Babbelaars en Kletskoeken", noch in dit rubriekje. Willen jullie deze discussie voortzetten bij "Hardware"

Laatst bewerkt door jaconed67 (05-08-2012 07:58)

#7 05-08-2012 08:00

jaconed67
oud en stout

Peter schreef:

Jaco. Als die DVD bestemd is voor een G4 of G5 (PPC) heb je er niks aan. Het moet echt een DVD zijn die geschikt is voor een Intel. Beter nog is een originele DVD voor een iMac Intel, zodat je meteen ook alle andere programma's kunt installeren.

Ik ga op zoek

#8 19-08-2012 11:43

jaconed67
oud en stout

hallo

hoe maak je van een image in dmg een opstartbare dvd ?

Mijn zoon downloade een installer in dmg  die kan ik openen maar hoe krijg ik daarvan een installer dvd
Ik ben wat dat betreft een volkomen leek en moet dus een hoop leren.

#9 19-08-2012 11:49

Peter
Doorknoper

Jaco, wat heeft je zoon gedownload? Een systeem of wat anders? Dat is niet legaal. Koop nu gewoon een DVD van iemand of gebruik desnoods even een DVD van iemand om er 10.5 op te zetten en koop dan van Apple een 10.6 als download. Je loopt allerlei risico's met dit gerommel.

#10 19-08-2012 12:21

Sypie
24/7 MacGek

Jaco,

Je hebt toch 10.6 bij mij gedownload? De DMG dubbelklik je zodat die gekoppeld wordt als "virtuele schijf" en de inhoud daarvan zet je op een USB-stick van minimaal 8GB. Op die manier kan er niks misgaan.

De inhoud kun je ook op DVD zetten, mits je een DVD-brander hebt.

Een OS X installatie DVD maken op een Windows machine is trouwens een no-go, dat gaat niet lukken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer