Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 19-08-2012 12:35

Peter
Doorknoper

Re: OSX installeren op een iMac Intel voor Jaco

OK

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#12 19-08-2012 17:14

jaconed67
oud en stout

Ja Sypie ik heb een dvd dl brander en ik heb inderdaad die v-schijf op een sticky gekregen en dat werkte prima maar ik dacht die 10.5 die mijn zoon downloadde ( voor op een g4)moet dus op de zelfde manier gaan alleen ik heb maar een 8gb sticky dus dacht ik ik zet ze allebei op een dvd dl en safe die dmg's op een externe hd want die ook 10.6 installer kan daar ook niet eeuwig op blijven staan (kan natuurlijk wel maar dan heb ik geen sticky meer vrij)
Tja dus hoe brand ik die virtuele schijf op een dvd dl ? gewoon aangeven branden ? Ik probeer wel kan me hooguit een dvd kosten.

Laatst bewerkt door jaconed67 (19-08-2012 17:16)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#13 19-08-2012 17:48

Peter
Doorknoper

Jaco.  Wij kunnen geen paal vastknopen aan jouw berichten. Loopt die iMac nu al wel of niet op 10.6?

#14 19-08-2012 17:49

Sypie
24/7 MacGek

Schijfhulpprogramma doet wonderen.

Hier, even je Engels ophalen en deze doorlezen: http://lifehacker.com/5823096/how-to-bu … lash-drive

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 20-08-2012 13:50

jaconed67
oud en stout

Mijn engels blijkt toch slechter als ik dacht  het lukt me dus niet al 2 dvd dl's versnierikt.

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#16 20-08-2012 15:13

Peter
Doorknoper

Het is zo simpel als de achterkant van een ezel.... op het moment dat je gaat nadenken kan het pas fout gaan.

- ga naar hulpprogramma's en open schijfhulpprogramma
- maak een dmg aan als "master" (die dus opstartbaar is) met 4 GB ruimte max
- sleep de inhoud van de gedownloade dmg over in die van nieuwe, zodat die wordt gekopieerd
- stop een blanco dvd in de drive
- rechterclick op je nieuwe dmg en kies "branden"

Het brandproces via het systeem loopt behoorlijk langzaam maar werkt perfect. Daarna heb je de systeem-dvd van waaraf je ook kunt opstarten.

#17 20-08-2012 17:18

jaconed67
oud en stout

Ja Peter maar ik ben niet zo simpel Ik denk overal bij na en ja zoals je zegt dan gaat het fout
en waarom met 4GB max is dat niet te klein Ik heb een dvd DL dus ik kan tot 8 gb of ben ik nu weer aan het denken ??
Ik kopieer je uitleg even en print het uit

#18 20-08-2012 20:05

Justhan
Wichelvrouwtje

Kijk even hoe groot de gedownloade dmg is, dan weet je wat de maximale ruimte moet zijn van je "master dmg". Is de gedownloade dmg 6,25 GB, dan maak je van de master veiligheidshalve 6,5 GB. Ik neem aan dat Peter 4 GB aangeeft omdat dit de bijna maximale ruimte is van een gewone DVD.

Laatst bewerkt door Justhan (20-08-2012 20:07)

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#19 20-08-2012 21:11

Sypie
24/7 MacGek

Single layer DVD= 4,7GB, Dual Layer DVD=9,4GB

OS X moet op een DL DVD, of een USB schijf of op een USB-stick.

Ik heb de installer op een aparte partitie staan van een USB schijf. (die ik ooit van Peter heb gekregen...)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#20 21-08-2012 09:48

jaconed67
oud en stout

Peter ik heb ja aanwijzingen letterlijk gevolgd maar ik denk dat ik wat dat betreft toch dommer ben dan het achterend van een ezel. Het kostte me weer een dvd dl
maar ik stuur je wel een verslagje van exact mijn handelingen  Misschien gaat daar ergens toch wat fout. Ik neem aan dat het geen probleem is dat die duallayer een Usb is

Forum footer