Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 21-08-2012 17:35

jaconed67
oud en stout

Re: OSX installeren op een iMac Intel voor Jaco

Peter heb je mijn mailtje ??

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#22 21-08-2012 18:56

Justhan
Wichelvrouwtje

Ik weet dat Peter vandaag naar Duitsland moest, dus of hij je mail al heeft gelezen is de vraag Jaco.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#23 21-08-2012 19:35

jaconed67
oud en stout

Tja dan zal dat er vandaag wel bij inschieten Maar morgen zal het dan wel lukken
Ik volgde zijn aanwijzingen letterlijk maar ik ben en blijf toch wat onhandig want
ik versnierikte weer een dvd  Kan natuurlijk ook aan de brander liggen
die duallayer heb ik uit de pc moeten gooien omdat die pc steeds storing had
en nu die er uit is en er een gewone brander in zit heb ik geen storingen meer
Maaaaar de aanhouder wint zeggen ze

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#24 21-08-2012 22:21

Peter
Doorknoper

Ik heb je al gemaild. Je moet natuurlijk als belangrijkste wel aangeven dat je DMG een "Master" is en dat niet per abuis een alias daarin kopieert. Je moet echt een mooi kopieerlijntje krijgen als je dat doet want je Mac is best wel een minuutje bezig om die file erin te zetten. Ook opletten dat alles wat erin komt ook is "uitgekleed, zodat b.v. een folder je opstartfunctie verziekt of zo.

Ben je soms erg ongeduldig Jaco? Als je twijfelt selecteer je de DMG even na het kopieren en vraag je ?+i ofwel info en kijk je of de grootte klopt.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#25 22-08-2012 12:29

jaconed67
oud en stout

Hoe geef je aan dat je dmg een master moet worden ? bedoel je de gedownloade DMG of de nieuwe te cre-eren dmg  hoe maak je er een master van  Ja en ik zal best wel wat ongeduldig zijn dus
en eerlijk gezegd was ik nooit zo erg bezig met OS X dus ik moet nog heel veel er over lezen en leren en uit proberen.

#26 22-08-2012 16:06

jaconed67
oud en stout

Ja Sypie die heb ik op mijn g4 gezet en vandaar af op een 8 gb sticky (die g4 deed daar 4 uur over)
met dat sticky kon ik installeeren maar ik heb hier een gegadigde(ste) die wil
dat ik met bootcamp er ook XP op zet vaar haar  Ja daarvoor moet je echt een instal dvd hebben
voor de xp drivers dus heb ik die gedownloade dmg met een externe HD overgezet op de iMac en en geprobeerd daar van een opstart/instal dvd te maken Maar dat lukt me maar niet  Ik heb een dual layer writer en ik heb dvd dl's

#27 22-08-2012 17:13

Peter
Doorknoper

Kan de DVD-speler van je G4 wel duaal-layer DVD's lezen Jaco?

#28 22-08-2012 20:19

jaconed67
oud en stout

Dat heb ik even gecontroleerd maar hij leest de 8.5 dvd's probleemloos

#29 23-08-2012 19:32

jaconed67
oud en stout

Hallo  het mag dan eenvoudiger zijn als het achterend van een ezel maar mij is het nog steeds niet gelukt om een werkende instal dvd van os x 10.6 of 10.5 te fabriceren Het enige wat me wel lukt is het versnierikken van dvd dl's  maar een werkende instal dvd ho maar
tja zal iemand mij toch klik voorklik moeten uitleggen wat ik moet doen
Ik voel me wel knap lullig hoor maar ik heb zo iets nog nooit gedaan en alle uitleg ten spijt
het blijft verkeerd gaan.

Laatst bewerkt door jaconed67 (23-08-2012 19:34)

#30 23-08-2012 19:34

Peter
Doorknoper

Hmm dan zullen we er screenshots bij gaan zetten.

Forum footer