Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#31 29-08-2012 08:50

jaconed67
oud en stout

Re: OSX installeren op een iMac Intel voor Jaco

Hallo Bestaat er een uitgebreide handleiding van het Schijfhulp programma ?
waar vind ik die

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#32 29-08-2012 09:27

Peter
Doorknoper

Gewoon overal op klikken, dat leer je vanzelf wat je allemaal kunt kiezen. Let wel. Als je een keuze hebt gemaakt, komt er misschien een volgend veldje dat je moet aanklikken en waar je een tweede keuze moet ingeven. Gewoon even goed kijken.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#33 29-08-2012 10:15

Sypie
24/7 MacGek

Ehm, in schijfhulpprogramma kun je ook je schijf wissen. Ik zou dus niet zomaar overal op klikken...

Mijn ontdekking van vandaag: Nieuwe apparatuur hoeft niet altijd feilloos te werken.

Ik heb hier een BlackMagic Design Television Switcher liggen. Met dit apparaat kun je meerdere camera's en HDMI-inputs schakelen. Dit wordt gebruikt in bijvoorbeeld kleine studio's of semi-pro vloggers. Het apparaat wat ik heb gaat straks ons nieuwe kerkgebouw in. Maar nu branden opeens de netwerk-verbindings-LED's niet meer en via USB krijg ik 'm niet te zien in Systeemprofiel. Kortom heb ik een DOA of doe ik

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#34 29-08-2012 11:57

Peter
Doorknoper

Nee, je eigen schijf kun je niet wissen..... Wel als je schijfhulp gebruikt van een systeem-DVD.

Er zit wel iets verschil in de mogelijkheden die schijfhulp biedt in de verschillende OSXen. Er staat me iets van bij dat het pas vanaf 10.4 of 10.5 mogelijk is dat je een opstart DVD kunt maken. Daarvoor had je daar een app voor nodig.

#35 29-08-2012 12:05

Peter
Doorknoper

Jaco,

Hier het plaatje uit mijn schijfhulp:

6_1346234508.png

Je geeft het een naam en je klikt "Create" of "Maak".

Daarna verschijnt die DMG op je bureaublad. Daar sleep je de bestanden in (Dus geen DMG of ingepakte bestanden (zip o.i.d.) maar dus de uitgepakte bestanden incl. de "Installer". en daarna brand je die DMG op de bestemde DVD. Simpeler kan niet!

#36 29-08-2012 13:29

jaconed67
oud en stout

Peter bedankt ik print het ff uit

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#37 02-09-2012 09:15

jaconed67
oud en stout

Peter Ik heb precies gedaan wat je hebt aangegeven Ik kreeg keurig een dmg met 0 inhoud. maar toen ik de bestanden van de dmg (die ik op het sticky had en van waarmee ik heb geinstalleerd)
oversleepte naar de nieuwe dmg bleek er maar 840 mb te zijn gekopieerd Ik krijg dus op geen enkele wijze een te branden dmg met 7 GB  Ik geef niet snel iets op maar in dit geval
"Ik geef het op" ik heb inmiddels al zo een 6 dvd dl's weg gegooid Het wil me gewoon maar niet lukken

#38 02-09-2012 11:16

Peter
Doorknoper

Die 6 DVDs had je natuurlijk helemaal niet hoeven te branden. Je moet eerst het bronbestand goed controleren of het volledig is, niet is ingepakt e.d. en of dat bronbestand ook werkt. Als je vaststelt dat het bronbestand 7 GB groot is en je kopieert dat bestand in een andere map of in een dmg, dan moet het gekopieerde bestand even groot zijn als het bronbestand. Als dat niet het geval is, kan dat betekenen dat er in het bronbestand onderdelen zitten waarvoor jij geen permissie hebt om die te kopi

#39 04-09-2012 08:31

jaconed67
oud en stout

Tja Peter  Had ik maar een uitgebreid manual voor het schijfhulpprogramma  Ik kan er nog steeds niet me uit de voeten Maar volgende week is het Appledag in houten en misschien dat daar iemand mij dat visueel kan voor doen.
Gaat er nog iemand van m4d daar naar toe?

#40 06-02-2013 10:05

jaconed67
oud en stout

Hallo
Ondanks het nog eens goed nalezen van alle hulp Is het me nog steeds niet gelukt om een opstart dvd 10.6 te maken
Ik probeerde het sticky waarvan ik de iMac installeerde met schijfhulp op een DL te branden maar dat lukte me nog steeds niet.
ik stopte het sticky er in ik zag het in de schijfhulp klikte image liet dus cdr master image aanmaken op desktop
zag deze vervolgens in schijfhulp en klikte branden en voerde de gevraagde DL in 
aan het eind van het branden kreeg ik een foutmelding.
Bij nazien zag ik wel de installer enzo op die DL staan maar ervan opstarten Ho maar
Ga nu eerst de brander controleren met het branden van 7 GB aan allerlei files alhoewel ik denk dat die goed is
Wat nu ik moet een opstart dvd 10.6 hebben

Forum footer