Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 15-10-2012 22:10

Justhan
Wichelvrouwtje

Systeemvoorkeuren afbeelding bureaublad

Op onze iMac (OS Lion) wil sinds kort de afbeelding van het bureaublad zich niet meer aanpassen naar de verschillende formaten die daar mogelijk zijn (vul scherm, pas schermformaat aan, enz.). Het maakt niet uit op welk formaat je het bureaublad zet; centreer ziet er net zo uit als vul scherm.
Wie weet waar dit in kan zitten?

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#2 16-10-2012 10:47

Peter
Doorknoper

Re: Systeemvoorkeuren afbeelding bureaublad

Er moet een bug in Lion zitten want bij mij is spontaan de "safer" gaan werken en dat heb ik nooit ingesteld. Het is sinds 10.7.5 (eerste grote update) aan de hand. Hopelijk is het met de volgende update opgelost.

Kies eens een basisafbeelding en geen uit iPhoto.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 16-10-2012 15:28

Justhan
Wichelvrouwtje

Die oplossing had ik ook al bedacht, maar helaas met hetzelfde resultaat.

(Jamie Oliver)

#4 17-10-2012 06:32

Sypie
24/7 MacGek

Zet het com.Apple.Desktop.Plist bestand uit de map ~/Preferences eens op je bureaublad en kijk dan nog eens?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 17-10-2012 08:04

Justhan
Wichelvrouwtje

Deze heeft helaas ook niet gewerkt! Ik heb gisteren ook een nieuw account aangemaakt om te kijken of het verschijnsel zich daar ook voordeed en dat is inderdaad het geval. Ik denk dat Peter goed heeft geschoten. Het ziet er naar uit dat het zich heeft voorgedaan vanaf de laatste update, alhoewel ik dat niet helemaal zeker weet (het is ook zo'n functie die ik niet iedere dag gebruik wink ). Hoe dan ook, ik zal dus gewoon in de wacht moeten, tenzij iemand nog iets hoort/leest.

(Jamie Oliver)

#6 17-10-2012 09:06

Paul Sondervan
Import Hagenaar/Hagenees

Probeer de laatste update nog eens te installeren, als Gecombineerde OS X Mountain Lion v10.8.2-update.

#7 17-10-2012 09:28

Justhan
Wichelvrouwtje

Het gaat hier slechts om Lion, Paul. Die andere leeuw moet hier nog uit de bergen worden gehaald.;)
Anderzijds, dat is misschien een oplossing, wanneer iemand met ML mij ervan kan overtuigen dat die functie bij de bergleeuw is gehandhaafd. Wie van jullie kan me daar uitsluitsel over geven?

Laatst bewerkt door Justhan (17-10-2012 09:28)

(Jamie Oliver)

#8 17-10-2012 11:47

Paul Sondervan
Import Hagenaar/Hagenees

Oeps! hmm
Dan kun je proberen om de laatste Gecombineerde OS X Lion 10.7.5-update nog eens te installeren. wink

p.s.
In Mountain Lion werken bij mij de diverse instellingen van bureaublad (vul scherm, enz.) prima.

Laatst bewerkt door Paul Sondervan (17-10-2012 11:52)

#9 17-10-2012 15:58

Justhan
Wichelvrouwtje

Ik ga in eerste instantie even de combo-update proberen. Mocht dat niet werken dan gaan we maar upgraden naar Mountain Lion, wat op zich toch al de bedoeling was.
Ik zal jullie op de hoogte houden wat het eindresultaat is geworden.

Heb de combo-update gedraaid, maar zonder het gewenste resultaat.

Laatst bewerkt door Justhan (17-10-2012 17:56)

(Jamie Oliver)

Forum footer