Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 14-01-2013 10:41

peterp0st
The Postman

Re: Java verwijderen/de-activeren!

Kwam vanmorgen dit bericht tegen,zijn nu alle problemen de wereld uit?

http://webwereld.nl/nieuws/113024/snell … Google+Int

Het lijkt er op van niet sad

http://www.nu.nl/internet/3003103/java- … pdate.html

Laatst bewerkt door peterp0st (14-01-2013 11:00)

#12 14-01-2013 11:19

Peter
Doorknoper

Wat ik opvallend vind is dat je er vanuit het Microsoftkamp niks over hoort. Geen enkele mededeling, niks. Het uitzetten van Java in IE blijkt niet zo eenvoudig te gaan als in Safari, Firefox en Chrome. Daarom is het uitermate raadzaam om Internet Explorer te vervangen door een andere browser. Blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om dan maar geen mededelingen te doen en het aan hun klanten zelf te laten. Ofwel ze hebben hun klanten dus gewoon maar laten stikken!

Op deze manier graaft MS zich dieper en dieper in de problemen en zal het ver afdwalen van het dominante bedrijf dat het ooit geweest is. Als de PC fabrikanten straks voor een ander besturingssysteem kiezen, worden ze kompleet aan de kant geschoven. Die PC-fabrikanten zijn het gedoe met MS aal een paar jaar zat. Een slecht systeem kost hun gewoon de kop. Windows 7 was een goed systeem en komen ze weer met Windows 8, dat gebaseerd is op het gebruik van touchscreen-PC's. En dat terwijl de fabrikanten nog massaal PC's en laptops maken die helemaal geen touchscreens hebben. Maar goed, ze hebben natuurlijk altijd nog hun X-box en de spelletjes......

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#13 19-01-2013 11:47

peterp0st
The Postman

Wil ik vandaag naar iCloud,krijg ik dit te zien.Vind Apple het dan alweer veilig?

Schermafbeelding2013-01-19om102138_zps12464b6f.png

#14 19-01-2013 14:28

Peter
Doorknoper

We gaan de goeie kant op........ Javascript is nooit ter discussie geweest. Dat moet je dus aangevinkt laten. Java is/was de boosdoener.

Naar iCoud ga je alleen als je je instellingen/wachtwoord wil veranderen of als je de capaciteit wil vergroten. Je hoeft er in feite niks aan te doen, alles draait vanzelf. In je systeemvoorkeuren bij iCloud, kun je zien hoe je die capaciteit benut. Dat is dan het gevolg van hoe je het beheer in iTunes hebt ingesteld. Want als je b.v. ook muziek in iCloud gaat zetten heeft dat enorme gevolgen.

#15 19-01-2013 15:14

peterp0st
The Postman

Ik heb nu al een tijdje geen Java op m'n computer.Ik ben voorlopig niks tegengekomen wat niet meer werkte en vroeg om Java.Waar heb je Java wel voor nodig?En Java en Javascript zijn twee verschillende dingen waarom dan bijna de zelfde naam gebruiken? hmm

#16 19-01-2013 15:29

Peter
Doorknoper

Ja dat is erg verwarrend en ik denk dat alleen de programmeurs daarop een helder antwoord kunnen geven. Ik heb javascriptblocker extensie in gebruik en die houdt verdachte en niet noodzakelijke scripts tegen. En daarbij staat dan javascript gewoon toegestaan in de voorkeuren.
Wat wilde je nu gaan doe in iCloudvia Safari?

#17 19-01-2013 15:42

peterp0st
The Postman

Om twee rede,ik kwam deze tip tegen en wou kijken of er iCloud wat van te zien was en het wil nog steeds niet lukken om mijn 'contacten' het zelfde er uit te laten zien.

#18 19-01-2013 18:27

Peter
Doorknoper

Dat programma iCloudDrive lijkt me handiger. Dat brengt in de achtergrond de iCloud verbinding tot stand met een nieuwe map om als dropbox te gebruiken. Dat werkt wel vanaf 10.7.2

Over je contacten beter verder gaan in dat betreffende topic. Er moet best een oplossing te vinden zijn.

#19 20-01-2013 15:06

Sypie
24/7 MacGek

peterpost schreef:

Wil ik vandaag naar iCloud,krijg ik dit te zien.Vind Apple het dan alweer veilig?

Schermafbeelding2013-01-19om102138_zps12464b6f.png

Mag ik je er op wijzen dat Java en JavaScript twee totaal verschillende dingen zijn? Haal ze beslist niet door elkaar, dan krijg je namelijk heel gekke dingen. Mocht je Engels op peil zijn dan kun je hier lezen wat het verschil inhoudt: http://www.htmlgoodies.com/beyond/javas … Script.htm

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#20 20-01-2013 15:14

peterp0st
The Postman

Ik heb nu al een tijdje geen Java op m'n computer.Ik ben voorlopig niks tegengekomen wat niet meer werkte en vroeg om Java.Waar heb je Java wel voor nodig?En Java en Javascript zijn twee verschillende dingen waarom dan bijna de zelfde naam gebruiken?

Post van gisteren wink

Laatst bewerkt door peterp0st (20-01-2013 15:17)

Forum footer