Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 14-02-2013 18:56

peterp0st
The Postman

Re: iMac sluit niet af

Ook vandaag kon ik maar even achter de computer zitten.Dit bericht is dus van m'n iPad.
De recovery heb ik geprobeerd maar het zijn opties die ik in de normale modus ook kan toe passen.
Ik kreeg de keuze om via TM een backup toe te passen,dat wil ik voorlopig niet omdat ik dan te veel dingen kwijt raak.
OS X opnieuw installeren, dat kijk me ook zo'n paardenmiddel,gaan er dan ook niet dierbare dingen verloren?
Hulp online,nou die heb ik hier op M4D al en veel doelgerichter.
Disk Utility heb ik wel gebruikt, maar bood geen soelaas.

Van 'console' weet ik helemaal niets,ik ben zaterdagmiddag vrij en ga me dan maar eens stevig in de materie verdiepen.

(Dit is voor mij het eerste echte probleem wat ik heb met OS X en heb er vertrouwen dat het eenvoudig is op te lossen)

#12 14-02-2013 19:16

Peter
Doorknoper

Die console is voor de meeste gewone mensen beter om netjes af te blijven.

Je kunt toch nooit veel kwijt zijn als je TM er dagelijks of doorlopend aanhangt?

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#13 14-02-2013 21:55

Sypie
24/7 MacGek

Console is alleen lezen, de gebruiker kan enkel de inhoud kopiëren en plakken. Inhoudelijk kan er niets foutgaan, het is geen Terminal.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#14 16-02-2013 07:34

peterp0st
The Postman

Ik ga me nu toch een beetje zorgen maken,want op de manier zo als ik nu de computer uit zet,kan het systeem beschadigd worden.
Ik heb “com.apple.SoftwareUpdate.plist”verwijderd en een 'PRAM' reset gedaan.
Console laat heleboel info zien maar ik weet niet wat ik daar aan heb.

Schermafbeelding2013-02-16om080722_zps61b44e4e.png

Laatst bewerkt door peterp0st (16-02-2013 09:12)

#15 16-02-2013 11:20

Sypie
24/7 MacGek

Kun je die inhoud eens kopiëren en plakken hier? Je kunt een zooi regels selecteren en die kopiëren. Dan kan ik eens op zoek gaan naar die regels op het internet.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#16 16-02-2013 11:52

Peter
Doorknoper

Op deze manier komen we niet veel verder als je geen informatie geeft wat je precies hebt gedaan.Waarom heb je die plist verwijderd? Ik zou helemaal niet beginnen met een plist verwijderen. Het is helemaal niet zeker of dat nodig was.

Normaliter had je een systeem-recovery moeten uitvoeren en daarna mag er niks meer aan de hand zijn.

#17 16-02-2013 12:00

peterp0st
The Postman

Wat voor informatie wil je dan hebben?

Dit kwam ik met wat gegoogle tegen

Na wat ge-googled te hebben kwam ik bij één van de “Apple discussions” twee mogelijke oplossingen tegen:
1) De “almachtige” PRAM reset (cmd-alt-p-r ingedrukt houden tijdens een herstart tot na de tweede “boing”)
2) En het “com.apple.SoftwareUpdate.plist” bestand wissen (Macintosh HD / Bibliotheek / preferences /)
SoftwareUpdate kan namelijk een lopend achtergrond proces zijn als het ingesteld is om dagelijks op updates te checken. Een corrupt plist bestand zou dan het stoppen van dit proces tegenhouden…

Laatst bewerkt door peterp0st (16-02-2013 12:49)

#18 16-02-2013 12:49

Peter
Doorknoper

peterp0st schreef:

Ik ga me nu toch een beetje zorgen maken,want op de manier zo als ik nu de computer uit zet,kan het systeem beschadigd worden.
Ik heb “com.apple.SoftwareUpdate.plist”verwijderd en een 'PRAM' reset gedaan.
Console laat heleboel info zien maar ik weet niet wat ik daar aan heb.

Hoe zet jij je Mac uit dan???

Ik begrijp dat je nu toegang hebt tot je bestanden en dus ook even voor een back-up kunt zorgen.

Wat let je dan nog om een systeem-recovery te doen?

#19 16-02-2013 12:53

peterp0st
The Postman

Door de aan/uitknop ingedrukt te houden.Ik heb gelezen dat je dan het risico loopt het systeem te beschadigen.Overigens OS X opnieuw installeren is natuurlijk een oplossing maar wil die optie tot het laatst uitstellen.Het is gewoon een hoop werk maar ik begin steeds meer te vrezen dat het de enige uitweg is

Laatst bewerkt door peterp0st (16-02-2013 12:55)

#20 16-02-2013 15:03

peterp0st
The Postman

Sypie schreef:

Kun je die inhoud eens kopiëren en plakken hier? Je kunt een zooi regels selecteren en die kopiëren. Dan kan ik eens op zoek gaan naar die regels op het internet.

Ik hoop dat ik het nu goed heb gedaan.

Schermafbeelding2013-02-16om135849_zps5b91f6f1.png

Forum footer