Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 16-02-2013 15:24

Peter
Doorknoper

Re: iMac sluit niet af

peterp0st schreef:

Door de aan/uitknop ingedrukt te houden.Ik heb gelezen dat je dan het risico loopt het systeem te beschadigen.Overigens OS X opnieuw installeren is natuurlijk een oplossing maar wil die optie tot het laatst uitstellen.Het is gewoon een hoop werk maar ik begin steeds meer te vrezen dat het de enige uitweg is

Waar haal je dat vandaan?

Heb je de systeem-recovery nou al uitgevoerd dan? (opstarten met cmd + R)

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#22 16-02-2013 15:49

peterp0st
The Postman

Ik heb dat hier gelezen.

Sorry Peet ik heb dat van systeem-recovery verkeerd begrepen,ik dacht dat het een volledige schone installatie was.Stom heb een hoop tijd kunnen besparen ga er gelijk mee aan de gang ben dus wel even offline

#23 16-02-2013 16:21

Peter
Doorknoper

Succes!

#24 16-02-2013 16:53

peterp0st
The Postman

Peter;hartelijk bedankt!De boel is hersteld,ik kan weer gewoon afsluiten.Dom van mij dat ik niet goed begreep wat een systeem-recovery is.Goed dat ik nu ook deze probleem oplossing weet.Jammer dat er nu niet meer achter kan komen wat de oorzaak is geweest maar dat is van ondergeschikt belang m'n Mac doet het weer als van ouds smile smile

#25 16-02-2013 17:28

Peter
Doorknoper

wink

#26 16-02-2013 17:36

peterp0st
The Postman

Overigens,er is nog meer gerepareerd; 'console' laat nu wel actuele logs zien.

#27 16-02-2013 18:07

Peter
Doorknoper

Kun je je niet meer herinneren wat je het laatst hebt gedaan voordat je het probleem kreeg?

#28 16-02-2013 18:48

peterp0st
The Postman

Dat is toch een beetje zoeken naar een naald in een naaldenfabriek.Er was een update van Intego die maar niet wilde voltooien maar ik had ook een game van EA geïnstalleerd en die software vertrouw ik het minst.Blijft ook waarom werkte 'console' niet goed.Het is volgens mij bijna niet meer te achterhalen.Er is nu(nogmaals dank) een reparatie tool overheen gegaan,alles is hersteld maar naar de oorzaak zoeken is daarmee ook onbegonnen werk.

Laatst bewerkt door peterp0st (16-02-2013 18:49)

#29 16-02-2013 22:45

michelvdb
Rondzoeker

Intego? Ben jij ook een van de vele Macgebruikers die in val van alle '(pseudo)veiligheidssoftware en antivirusscanners' gevallen bent. Gooi die troep weg. Je hebt die helemaal niet nodig.

Laatst bewerkt door michelvdb (16-02-2013 22:45)

Hier staat niets, dus iets

#30 16-02-2013 22:54

Peter
Doorknoper

Hmm.... Michel heeft helemaal gelijk. Norton of welke zogenaamde virusscanner en protector dan ook richt meer kwaad aan dan goed! Weg met die rommel!

Forum footer