Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 08-03-2013 14:37

BMW-4-Ever
Motormuis

Updaten voor dummies :)

Ik ben niet zo'n updater, als iets werkt probeer ik er vooral vanaf te blijven. Maar een aantal applicaties kan ik niet meer automatisch updaten om dat mijn OS X een te lage versie was. Ik draaide nog op 10.5.8 Leopard waar het MacBook mee uitgeleverd was.

Dus toch maar OS X updaten en via de Apple site een dvd besteld van Snowleopard (10.6.3) en deze gisterenavond in het MacBook gestoken, rest gaat vanzelf.

Update liep redelijk vlot, en aan het eind zei de installatiewizzard dat hij de database van de mail opnieuw op ging bouwen omdat het nieuwe mailprogramma andere functionaliteiten biedt.

Na de update wilde ik mail openen, en dat gaat niet helemaal goed want ik zie dan niet mijn inbox, hij opent niet. Als ik rechts klik op het icoon van mail dan kan ik kiezen voor nieuw bericht en dat doet hij dan wel. Maar ik kan op geen enkele manier in de inbox.
Mail afsluiten lukt ook niet op de gebruikelijke manieren en het hele MacBook afsluiten gaat niet omdat hij dan een melding geeft dat mail nog open staat.

Iemand een tip om me verder te helpen?

Ik heb al geprobeerd om OS X verder te updaten via het menu, controleren op softwareupdates en dan geeft hij aan dat er 4 updates zijn. Alleen als ik die wil installeren dan komt er na een tijde een foutmelding waarbij de update wordt gestopt.

EDIT door Sypie: iOS is voor de iPhone, iPod en iPad. OS X is voor alle Apple computers.

#2 08-03-2013 16:12

Peter
Doorknoper

Re: Updaten voor dummies :)

Hmm... het lijkt er dus op dat "Mail" wel wordt opgestart/geopend, maar dat hij om de een of andere reden is geminimaliseerd.

Krijg je wel het menu in je balk van "Mail"? Is de geopende Mail niet per abuis geminimaliseerd en rechtsonder in je dock terecht gekomen?

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 08-03-2013 20:01

BMW-4-Ever
Motormuis

Ja, lijkt op geminimaliseerd maar is het niet. Staat ook niet rechtsonder.
Mail blijft hangen op een of andere manier.

Krijg mail dus niet uit en kom niet in de inbox.
MacBook afsluiten of herstarten lukt niet.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 08-03-2013 18:01[/merge_posts_bbcode]

Is er nog een andere manier om programma's te stoppen behalve
CMD + Q
Vanuit het dock
Vanuit de menubalk

?

Laatst bewerkt door BMW-4-Ever (08-03-2013 20:02)

#4 08-03-2013 20:06

Peter
Doorknoper

Heb je mail nog open gehad tijdens de update?

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#5 08-03-2013 20:46

BMW-4-Ever
Motormuis

Nee, alle programma's waren afgesloten......

#6 08-03-2013 21:27

Sypie
24/7 MacGek

CMD-ALT-Esc.  Dit zorgt er voor dat je een keuzevenstertje krijgt waarin je programma's geforceerd kunt sluiten.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 09-03-2013 17:52

BMW-4-Ever
Motormuis

Thanks Sypie! That did the trick wink
Hiermee kon ik mail geforceerd stoppen. Daarna MacBook opnieuw gestart (waarbij hij aangaf dat er nog updates klaar stonden voor installatie).
Na het herstarten kon ik weer normaal de mail openen.

Wat er nou mis ging weet ik nog niet, mail bleef ergens hangen. Ik beschouw het als een eenmalig incident.

Bedankt voor het meedenken allemaal,
Erik

Forum footer