Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 11-03-2013 23:22

Coupe
Bugelaar

[Opgelost]MacMini sluit zelf af en start dan automatisch weer op

Vraagje: stond af te wassen en ondertussen te luisteren naar Roger Waters met Amused to Death, en aan het eind van een nummer sluit de MacMini ineens af en start vervolgens weer opnieuw op...
het opstarten leek langer te duren dan eerder, hoewel dat eigenlijk steeds langzamer lijkt te worden....
Wie kent het verschijnsel van spontaan afsluiten en opstarten? En wie kan de remedie daar tegen bieden?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 11-03-2013 23:31

Peter
Doorknoper

Re: [Opgelost]MacMini sluit zelf af en start dan automatisch weer op

Dat kan normaliter helemaal niet als je zelf geen rare dingen hebt gedaan aan het systeem. De standaard instellingen zijn dusdanig dat de Mac na 15 min. gaat sluimeren. Als dit nog zo staat ingesteld en de Mac is b.v. nog aan het netwerk verbonden, kunnen er rare dingen gebeuren. Het is beter om dat sluimeren op oneindig te zetten. Het sluimeren van je beeldscherm kun je op een kortere tijd laten staan als er tenminste een beeldscherm aan hangt. Als er geen aan hangt denk ik dat het beter is om die ook op oneindig te zetten om te voorkomen dat je systeem naar het beeldscherm gaat zoeken. Soms gaan dingen wat vreemd.

EDIT door Sypie: onnodige quote weggehaald.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 12-03-2013 12:40

Sypie
24/7 MacGek

Het zou kunnen dat je Mac te warm is geweest, waardoor deze zichzelf herstart.

Kun je Console eens opstarten en kijken of je daar logs kunt vinden van het tijdstip dat dit gebeurde?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 12-03-2013 17:48

Coupe
Bugelaar

Dank voor jullie reacties. De sluimertijd staat op Nooit in de sluimerstand gaan. Maar daar trekt 'ie zich nix van aan; na een uur of 2 of 3 gaat 'ie toch uit. Ik heb geen 2 e account meer om die reden, of het zou het gastaccount moeten zijn, maar ik start altijd op mijn eigen account op.
Ik heb console nagekeken, maar ik weet niet meer precies wanneer het was.
In ieder geval een goeie tip, want als het weer gebeurd weet ik nu waar ik naar moet kijken!
Automatisch zoeken naar updates heeft 'ie gisteravond ook gedaan. Moet dat aanstaan of kan ik dat gewoon zelf doen, af en toe zoeken? Dat doe ik dan liever, er gaat al veel te veel automatisch in dit land....
Btw te warm worden....is het een goed idee om de CPU zelf open te maken om eventueel stof er met een kwastje of wat anders uit te blazen?

Laatst bewerkt door Coupe (12-03-2013 17:50)

#5 12-03-2013 19:40

Coupe
Bugelaar

p17lfqs6r6ah93lhl701vs63233.png
Bovenstaande schermafbeelding is van Console, net nadat de muziek uitging dus het systeem in sleepmode ging. Ik heb om 17.05 uur nog met de spatiebalk geklikt en die tijd voor mezelf ook ff onthouden. Maar amper 1,5 uur later gaat ie in slaapmodus, terwijl dat eigenlijk op nooit staat.
Hoe ken dat nou....

#6 12-03-2013 20:23

Peter
Doorknoper

Zoals ik het speel jij je muziek af via iCloud. Klopt dat?

#7 12-03-2013 20:36

Coupe
Bugelaar

nee, volgens mij niet. Ik speel mijn muziek af via Tunes, en de fysieke muziek staat, ivm de grootte van het totale bestand (103 Gb) op een externe HDD van iOmega. Ik heb maar een 80Gb interne HDD.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 12-03-2013 19:36[/merge_posts_bbcode]

heel apart, als ik Systeemvoorkeuren open, staat het hangslotje altijd weer open...ik wet zeker dat ik het op slot gedaan heb!

#8 12-03-2013 20:41

Peter
Doorknoper

Weet je zeker dat jij het enige beheerders account hebt? Als er een tweede beheerders-account is, moet je dat weggooien.

#9 12-03-2013 21:19

michelvdb
Rondzoeker

Hier staat niets, dus iets

#10 12-03-2013 21:31

Coupe
Bugelaar

En hoe kan ik zien of ik in de Veilige Modus werk? Ik heb het net met een herstart en het indrukken van Shift geprobeerd, maar ik zie geen verschil.

Forum footer