Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 13-03-2013 00:11

Peter
Doorknoper

Re: [Opgelost]MacMini sluit zelf af en start dan automatisch weer op

Hier kun je lezen wat je allemaal doet terwijl je in die modus opstart. Ik denk dat voor jou vooral belangrijk is dat je idd opstart zonder dat er enige andere programma's mee opstarten die niet van Apple zijn. Het kan dus zomaar zijn dat er een "vreemd" programma op die Mini staat die het normaal functioneren van jouw Mini in de weg staat.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#12 13-03-2013 08:36

Peter
Doorknoper

Ik heb er nog even over nagedacht. Je draait toch niet toevallig een virus-scanner van Norton of zo? Welke andere programma's heb je erop staan die niet van Apple zijn?

#13 13-03-2013 10:05

Coupe
Bugelaar

@Michelvdb en Peter:
Veilig opstarten gaat niet. Ik heb vanochtend de Mac aangedrukt en de rechter Shftbalk tegelijkertijd ingedrukt gehouden tot het tandwieltje begon te draaien, maar ik zie nergens dat 'ie in de Veilige modus opstart.
@Peter: ik draai bij mijn weten (dat is overigens niet zo veel op dit gebied, dat weet je inmiddels ook al) geen andere dan Apple programma's en geen virusscanners of zo.
Wel heb ik deze pc overgenomen met het systeem zoals dat er op zit. Dus wat de vorige eigenaar er allemaal op geknoeid heeft weet ik niet ;-)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#14 13-03-2013 11:14

Peter
Doorknoper

Dan vrees ik dat je het beheerders account van de vorige eigenaar nog niet hebt weggegooid. Als dat wel het geval is en alles lijkt schoon, kun je ook eerst even je rechten herstellen via "schijfhulp progr."

Als dat nog steeds niks oplevert dan je data veilig stellen en er een complete verse en schone installatie op gooien met de originele installatie DVD's.

#15 13-03-2013 12:34

Coupe
Bugelaar

Het leek me dat alles schoon was en daarom heb ik de rechten hersteld via Schijfhulpprogramma. Opgezocht dat ik dat via het selecteren van de te herstellen schijf in de linkerkolom en dan rechten herstellen met de knop in het midden bijna onderaan. `ik kreeg een hele lijst met zaken die hersteld waren.
Ik ga nu de slaapmodus opnieuw instellen.
EDIT:
Inmiddels de slaapmodus opnieuw ingesteld en het lijkt nu dat hij gewoon constant doordraait, hoewel ik vandaag wat meer met de Mac doe dan alleen muziek draaien. Word steeds enthousiaster, toch een verdullemes lekker systeem. ben nu voor het eerst van mijn leven bezig met Pages..
En met vragen...ik heb een heel leuk forum ontdekt voor Dummies: Mac4Dummies!
EDIT Toch te vroeg gejuicht over de sleepmodus. Na een uur stopt de muziek en gaat alles in de sleepmode. De screensaver blijft wel aan, van die vurige veelkleurige vuurwerkachtige dingen. Toch iets dat blijkbaar niet lekker afgesteld is.

Laatst bewerkt door Coupe (13-03-2013 18:49)

#16 13-03-2013 22:06

Coupe
Bugelaar

Ik ben er uit....met het schaamrood op mijn kaken....
Mijn screensaver gaat in na 5 minuten inactiviteit. Dat is ook wat ik wil, en nu komt het: ik heb de sluimerstand beeldscherm op 1 uur gezet. Op dat moment vergrendeld het beeldscherm, moet ik opnieuw inloggen met mijn wachtwoord, maar staat de Mac nog aan. De sluimerstand van de computer staat op nooit, en eigenlijk ging ie ook nooit uit.
Dus wat een fout in mijn systeem leek is gewoon mijn fout geweest: verkeerde instellingen door niet goed lezen...zucht...en als dat nu de eerste keer was....
Iig moet mijn probleem nu opgelost zijn. Ik ga morgen lekker de hele dag testen of ie gewoon, ook na 3 uur, blijft doorspelen met muziek. Zo niet...dan moet ik verder zoeken, want ik wil het voor elkaar krijgen!

#17 13-03-2013 22:50

Peter
Doorknoper

Mijn ervaring met de hele dag muziek afspelen, of van die urenlange periodes, is dat je soms hikjes krijgt die ook wel eens wat langer kunnen duren. Justhan weet daar meer van. Ik denk dat dit komt omdat je met het afspelen je caches helemaal vol werkt. Als je dan ook andere taken geeft, krijg je na uren afspelen dus hikjes. Of dat ook gebeurt als iTunes alleen wordt gebruikt weet ik niet.

#18 13-03-2013 23:40

Sypie
24/7 MacGek

Dan is hiermee ook dit issue weer de wereld uitgeholpen. Prachtig.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#19 22-03-2013 15:18

Coupe
Bugelaar

En nu ben ik er heeeeeelemaal uit!
De Mac stopte nog steeds met iTunes, op 'onverwachte' momenten. Vandaag eens getest en precies na 45 minuten nix meer doen stopt ie.
Wat heb ik fout gedaan?
Onder Systeemvoorkeuren - Beveiliging-
en ja hoor, daar zit de knop Schakel uit na XX minuten inactief.
Bij mij stond dat aangevinkt en ingesteld op 45 minuten.
Dus de knop uitgevinkt, hangslotje er weer op en NU MOET HET goed zijn......

#20 22-03-2013 17:15

Peter
Doorknoper

Er kunnen nog wel eens "hokjes" en vertragingen in muziek/video afspelen komen als je systeem alle caches vol heeft er als er dan iets als mail wordt opgehaald. Er zijn systeem-activiteiten die wat dieper in de hiërarchie zitten en waaraan dan voorrang wordt gegeven.

Forum footer