Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 13-03-2013 21:10

Peter
Doorknoper

Re: Time Machine

Welnee. Als je een Apple ID hebt dat je b.v. bij iTunes gebruikt om muziek e.d. te kopen, kun je ook gratis gebruik maken van die 5 GB. Dat kun je in je Systeem Voorkeuren zien bij iCloud.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#22 13-03-2013 22:21

Coupe
Bugelaar

Yep! Ik ben ingelezen over iCloud, en blijkt dat al aan te staan op mijn iPad. Maar...hoe krijg ik nu ook iCloud op mijn Mac? Want ik heb nergens het programma iCloud staan, en ook bij Netwerkvoorkeuren of Systeemvoorkeuren.
Ik denk dat het komt omdat ik OS 10.6.8 heb. en dat schijnt niet te kunnen werken met iCloud. Is dat zo?

En is mijn Mac wel goed genoeg met deze specs:
Modelnaam:    Mac mini
  Modelaanduiding:    Macmini1,1
  Processornaam:    Intel Core Duo
  Processorsnelheid:    1,83 GHz
  Aantal processors:    1
  Totaal aantal cores:    2
  L2-cache:    2 MB
  Geheugen:    2 GB

om met een nieuw OS naar de iCloud te kunnen?

Laatst bewerkt door Coupe (13-03-2013 22:28)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#23 13-03-2013 22:46

Peter
Doorknoper

iCloud is geen programma maar opslagruimte om gesynchroniseerd te gebruiken tussen je iPad en je Mac Mini of iMac en/of iPhone.

Je hoeft alleen maar in iTunes even je iPad te verbinden en aan te geven dat je je contacten en Mail automatisch gesynchroniseerd wil hebben. Je kunt dan ook nog je bookmarks synchroniseren maar de rest zou ik uit laten staan.

En ja. Het werkt goed op die Mini en 10.6.

#24 13-03-2013 23:11

Coupe
Bugelaar

Peter,met het risico dat je me voor idioot verslijt:
ik heb mijn iPad voor het eerst aangesloten aan de Mac en hij lijkt een reservekopie gemaakt te hebben op mijn Mac. Best, altijd handig. Ik heb 'm ook gesync met mijn Mac.
Maar ik dacht juist met iCloud over bestanden te kunnen beschikken, die ik op de Mac gemaakt heb, in bijvoorbeeld Pages, en die dan 'in the Cloud' te bewaren, en dan later via Wifi weer in the Cloud te kunnen plukken met mijn iPad om daar verder mee te werken. Want dat zou voor mij ideaal zijn, ik werk veel op verschillende adressen. Nu moet ik alles naar mezelf mailen....
Call me stupid....
Overigens las ik hier http://www.onemorething.nl/2012/07/mag- … tain-lion/ dat mijn Mac Mini van 2007 niet geschikt zou zijn voor Mountain Lion, dus ook geen iCloud kan draaien....
Of is dat inmiddels al weer achterhaald?

Laatst bewerkt door Coupe (13-03-2013 23:22)

#25 13-03-2013 23:28

Peter
Doorknoper

Hmm.... jouw Mini kan met gemak 10.7 aan. Maar ik dacht zelf dat iCloud ook met 10.6 werkte.... Als je iPad te zien is in iTunes en je kunt die even in de zijbalk aanklikken, kun je alles instellen wat je gesynchroniseerd wilt hebben. Heb je dat ook gedaan? Dat betekent dus dat je dat nu ook met 10.6 kunt.

Ja, je kunt uiteraard ook je documenten in iCloud opslaan, zonder te mailen. Daar is een speciaal truukje voor nodig, dat al door velen wordt toegepast. Een speciale map aanmaken met een naam op de juiste plaats. Dat had een 16 jarige jongen ontdekt.

Ik ga nog even kijken voor de zekerheid met die iCloud......

Er gaat weer een nieuwe wereld voor je open....... wink

#26 13-03-2013 23:30

Peter
Doorknoper

Overigens kun je in iTunes instellen dat je die iPad wilt syncen via wifi. Dat werkt wat prettiger.

Als je dan straks b.v. een nieuw contact opneemt en de gegevens in je Mini invult, staat het sneller beschikbaar op je iPad als dat jij het kunt openen......

#27 13-03-2013 23:37

Sypie
24/7 MacGek

Coupe schreef:

De lijst met programma's, en helaas kan ik dat nu alleen wegens gebrek aan vaardigheden door een schermafdruk te plaatsen van mijn scherm

In Finder in de map Programma's alles selecteren (CMD-A) daarna alles kopiëren (CMD-C) en in een tekstvenster plakken (CMD-V). Je krijgt nu alle namen netjes onder elkaar geplakt. In Teksteditor krijg je ook nog eens alle icoontjes er bij te zien. (OS X is handiger dan je denkt)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#28 13-03-2013 23:41

Peter
Doorknoper

Informatie over documenten in iCloud

Je dient echter 10.7 te installeren om hier 100% gebruik van te kunnen maken.

Mooie gelegenheid om die Mini eens helemaal op te schonen.

10.7 komt niet meer op een DVD maar kun je kopen in de app-store van Apple. Downloaden en installeren. Daarna moet je een z.g. "recoverystick" maken, waarmee je evt. herstelwerk kunt doen. Werkt erg simpel en handig. PeterPost heeft het al eens moeten gebruiken als ik me niet vergis.

Ik draai zelf ook 10.7 op dit MacBook en ben er content mee.

#29 14-03-2013 00:06

Coupe
Bugelaar

Yep! Kwam ik ook achter, ik heb 'm opnieuw ingeplugd en idd met de rechtermuisknop kreeg ik het menu:p17lisi4nh4grube17aq1l3r1eb13.png
Dus tot ik 10.8 heb kan ik nix in iCloud met de Mac icm de iPad.
De rest van jullie boodschappen ga ik morgen nakijken, ik moet nu naar bed van mevrouw Coupe....Pit ze!

#30 14-03-2013 00:27

Peter
Doorknoper

He wat spijtig. Ik heb net opgezocht in Mactracker dat jouw Mini (tweede helft 2006) niet hoger kan dan 10.6...... Dat is nou echt jammer.

Forum footer