Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 30-03-2013 12:31

Bommelmac
Gast

window bestanden

Beste mensen.
Ik heb VMware fusion wat ik gebruik om xp op te draaien. Ik heb het nodig om een programma te draaien wat ik af en toe gebruik. Maar daar gaat het niet om. Wat ik soms wil is in finder kijken en handmatig dingen uit de windows omgeving verwijderen en of verplaatsen. maar waar kan ik de windows programma's cq data vinden in Finder. Ik heb het ooit wel eens gezien, maar kan me niet meer herinneren en kan het nu ook niet vinden.
Ik wacht met spanning jullie antwoord af
groeten
peter

#2 30-03-2013 13:19

Peter
Doorknoper

Re: window bestanden

Ik doe niks met dat besturingsprogramma, maar ik kan me voorstellen dat je even het icoon van je HD moet openen en daarop verder moet kijken. Je zou daar de een speciale map kunnen aanmaken die je vanuit beide systemen kunt benaderen. Maar misschien is dat er allemaal al lang.....

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 30-03-2013 13:39

Sypie
24/7 MacGek

Re: window bestanden

Bommelmac,

Ik heb ook VMwareFusion om Windows te draaien, wanneer dat nodig is. Ik gebruik VMware écht als een virtuele machine, dus niet in combinatie met Boot Camp o.i.d.

De programma's en bestanden die je in Windows gebruikt kun je op één plek terug vinden: de verkenner in Windows. Je hele Windows installatie inclusief bestanden die je zelf maakt staat in één groot bestand, een zogenaamde .vmwarevm Je zult zien dat dit bestand, die standaard in je documentenmap wordt gezet, steeds groter wordt naarmate je meer programma's en bestanden in Windows zet. Je Windows omgeving is dus helemaal afgesloten van die van OSX.

Wat je wél kunt doen, wanneer je graag documenten die je onder OSX hebt wilt openen in Windows, is mappen delen. Wanneer je een map deelt kun je die in de instellingen van VMware instellen als gedeelde map. Op deze manier kun je de betreffende mappen in de verkenner van Windows lezen en schrijven.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer