Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 30-07-2019 16:10

Croft
Gast

system overload.

Als muziek- en tekstschrijver van eigen songproducties maak ik gebruik van Logic Pro X. Ik heb een iMac eind 3,2Ghz 2015 met Intel Core i5 en 24 gb Ram. Volgens Apple moet die machine zonder enig probleem allerlei taken van  Logic aan kunnen. Mijn Logicprojecten zijn niet gigantisch groot: meestal zo rond de twintig tracks met evenveel plugins (vnl Logic eigen plugins). Het vreemde is, dat ik bij de start van het project het bericht"System Overload" krijg. Daaronder staat een aantal aanbevelingen die ik inmiddels allemaal heb opgevolgd.
Vervolgens klik ik op OK en weer verschijnt de mededeling "System Overload". Ik klik dat venster opnieuw weg en vervolgens doet het programma gewoon wat het moet doen: er volgt geen enkele melding meer en kan ik zonder problemen allerlei veranderingen etc aanbrengen. De volgende keer dat ik het project start, komt "System Overload " weer 2 keer langs  en verdwijnt na twee kerk wegklikken weer van het scherm  totdat ik het project opnieuw wil gebruiken. Wat is er aan de hand? Is mijn Mac toch niet in staat Logic naar behoren te draaien ?

#2 30-07-2019 22:22

Sypie
24/7 MacGek

Re: system overload.

Ik denk dat je Mac prima in staat is om Logic te draaien. Wat ik denk is dat er tijdens het laden een plugin of onderdeel van Logic moeilijk loopt te doen of misschien niet op de juiste plek (meer) staat.

Kun je Console openen en dan kijken bij Alle Berichten. Op het moment dat je het/een project in Logic opent kun je eens kijken wat er dan voorbij komt. De output van Console, waar eventuele fouten in staan, kun je hier plaatsen.

Heb je deze pagina van Apple ook doorgenomen en de betreffende punten gedaan? Dus je projecten op een eigen harde schijf zetten, liefst een SSD en geen HDD. Daarnaast nog wat kleinigheden die het een en ander kunnen voorkomen/oplossen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 31-07-2019 09:05

Peter
Doorknoper

Ik zit ook in de richting van plugins van derden te denken. Je kunt ook checken of je wel de laatste versies hebt. Ik herinner me heel goed dat je soms kunt besluiten om een Mac alleen maar te gebruiken voor die belangrijke functie en een andere voor het gewone gebruik zoals internet e d. Ik heb ook een paar keer naar LP gekeken maar ik componeer zelf altijd met notenbalken en gebruik MuseScore. Apple heeft mij met nog geen enkel programma echt overtuigd m u v Filemaker Pro.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#4 31-07-2019 14:26

Croft
Gast

Ik heb tot nu toe alle plugins geüpdatet . Dus wellicht ligt het daar niet aan. Maar.. hoe open je console, ik ben niet echt thuis in  systeemprogrammatuur etc?

#5 31-07-2019 19:07

Sypie
24/7 MacGek

CMD+spatiebalk en dan tikken: Console
Met een druk op Enter opent het programma.

Je kunt console ook vinden in de programmamap onder "Hulpprogramma's".

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 01-08-2019 10:04

Croft
Gast

Welk onderdeel van Console dat zichtbaar wordt, is belangrijk om te zien waar de fout(en) zitten?

#7 01-08-2019 20:08

Sypie
24/7 MacGek

Zet 'm op "Alle berichten" en start dan LightRoom Logic Pro. Kijken wat voor meldingen er voorbij komen die daar mee te maken hebben.

#8 01-08-2019 20:43

Croft
Gast

LightRoom? Waar vind ik dat?

#9 01-08-2019 22:21

Sypie
24/7 MacGek

Sorry, ik bedoelde Logic Pro. Was even in de war.

#10 01-08-2019 22:38

Croft
Gast

Er is 1 steeds terugkerende foutmelding:
fout    22:34:06.450933 +0200    Logic Pro X    extractOptions:147: *** unknown hint identifier 'kCGImageSourceTypeIdentifierHint:dyn.age80g7pw' -- ignoring...
Die fout wordt we; 30 keer herhaald.

Forum footer