Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 10-10-2009 09:06

Peter
Doorknoper

het gemak van iSync met MobileMe.

Alweer enkele jaren terug, heeft Apple de handige functies van een mac-account in het leven geroepen. Sinds 2 jaar terug is de naam daarvan omgetoverd in MobileMe. Dat is natuurlijk gedaan omdat de iPhone een heel belangrijke rol in het Mac-gebeuren is gaan spelen en die naam meer verbondenheid heeft met de praktijk.
Als je een MobileMe-account hebt gekocht, krijg je van Apple een z.g. iDisk, met een standaard ruimte van 15 GB. Het gebruik daarvan kun je zelf indelen. Die iDisk is ideaal om tussenstation te dienen, waarmee je op al je Macjes en je iPhone c.q. iPod-Touch, dezelfde gegevens kunt gebruiken en bestanden kunt beheren. Om dat te kunnen doen, moeten we iSync gebruiken in de systeem-voorwaarden van het onderdeel "MobileMe. In 10.4 heet dat onderdeel nog .mac, maar werkt gewoon hetzelfde. Als je een MobileMe account hebt, kies je "Synchronisatie" en daar kun je precies aanvinken, welke onderdelen je gesynchroniseerd wilt gebruiken. Handig om je agenda, je bladwijzers, je contactgegevens, je mail en nog meer, op je Macjes e.d. allemaal hetzelfde beschikbaar te hebben. Maar ook als je maar 1 Mac is het handig om al die informatie op je iDisk te zetten, want als je Mac stuk gaat, kun je gewoon weer alles terugzetten op je nieuwe Mac, met die functie.
Je kunt gratis een proef-account van MobileMe nemen en dit allemaal uitproberen. Let wel op, dat als je dat account laat verlopen, je de naam alleen nog maar voor iChat kunt gebruiken en nooit meer voor een nieuw MobileMe-account. Tussentijds wijzigen van zo'n naam is ook niet mogelijk. Apple adviseert dan het account weer te laten verlopen en een daarna een nieuw account aan te maken, waarbij je wel al je gegevens naar het nieuwe kunt overzetten.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#2 10-10-2009 11:25

Sypie
24/7 MacGek

Re: het gemak van iSync met MobileMe.

Bij MobileMe is het zo dat je tijdig aan moet geven dat je niet wilt verlengen! Dit in tegenstelling tot .Mac waarbij je na een X aantal dagen geen uitgebreide mogelijkheden meer had. Pas daar dus goed op bij het aangaan van een proefabonnement.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 10-10-2009 12:56

Peter
Doorknoper

Dat wist ik ook niet, want ik heb nooit een proefabbo gehad. Ik ben meer een "snelle" beslisser zeg maar.... wink

#4 15-10-2012 17:46

Hart
Gast

Wie heeft er enig idee hoe ik isync kan laten werken met een Nokia E 71, als ik isync download dan werkt het niet.
Mis ik iets, of gaat dit nooit werken?
Peter (U weet wel van Maya!)

Echt geluk is niet te koop.

#5 15-10-2012 17:55

Peter
Doorknoper

Hoi. Ik heb een bruin vermoeden dat die sync niet gaat werken Peter. Maar proberen kost niks.

Je zou kunnen proberen te syncen via Bluetooth. Op je Mac aanzetten en op je Phone. Daarna naast elkaar leggen en eerst kijken of beiden contact met elkaar leggen. Als dat lukt en de Mac zet hem in een klein venstertje en herkent hem dan ben je al een stuk verder.
Dan kun je de telefoon aanklikken en daaronder "Sync" aanklikken. Dat gaat zomaar niet want je moet daar op je telefoon eenmalig toestemming voor geven. Je krijgt dan via Bluetooth een code toegezonden die je moet gebruiken op je Mac om het te activeren. Daarna kun je gaan instellen dat je dus je contacten wilt syncen met je contactenboek op de Mac. Let daarbij de eerste keer goed op dat je wel de juiste richting kiest zodat je niet ineens al je contacten kwijt bent.

Begin dus s.v.p. eerst met stap 1. wink

#6 15-10-2012 17:56

Peter
Doorknoper

Overigens heeft dit syncen dus helemaal niks met MobileMe of iCloud te maken?

#7 16-10-2012 18:30

Peter
Doorknoper

En Peter. Babbelt de Mac met je Nokia?

#8 18-10-2012 15:20

Hart
Gast

Hallo Peter,

Dank je wel voor je reactie.
Je advies heb ik geprobeerd maar mijn telefoon accepteerd het bestands type niet als ik i-cal wil overzetten naar mijn telefoon.
Nog andere suggesties?
Groet,
Peter Hart.

Echt geluk is niet te koop.

#9 18-10-2012 17:17

Peter
Doorknoper

Hmm.... hij babbelt dus wel. Wat doet hij met de contacten? Dat heeft bij mij op een Sony Erikson altijd goed gewerkt!

Wat nu ook mogelijk is, is nu evt. foto's vanaf je telefoon naar je iMac te slepen. De Mac ziet de telefoon ook als een schijf op je bureaublad.

#10 18-10-2012 17:29

Paul Sondervan
Import Hagenaar/Hagenees

Je kunt overwegen om The Missing Sync ($29.95) aan te schaffen.
Niet echt goedkoop, maar het scheelt een heleboel ellende en werkt gewoon heel erg makkelijk.
Werkt helaas (nog) niet met Mac OS X Lion en hoger.

Laatst bewerkt door Paul Sondervan (18-10-2012 17:35)

Forum footer