Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 22-06-2012 11:37

Peter
Doorknoper

Mountain Lion 10.8

Volgende maand is het zover. Dan presenteert Apple dus Mountain Lion OSX 10.8 aan de gebruikers. Ik las toevallig vanmorgen dat de ontwikkeling nu is afgesloten en dat Apple het de laatste versie van het systeem aan alle verkopers en medewerkers van de staf heeft verstrekt, om het nu nog even in de praktijk te gebruiken en te testen. Dus als in juli de presentatie is gehouden, zal het ook meteen te koop zijn via de app store.

Helaas heeft deze vernieuwing ook negatieve kanten. Vooruitgang heeft altijd de prijs dat de ondersteuning voor een ouder systeem zal gaan sneuvelen. Ik verwacht dat in augustus of september dus Snow Leopard OSX 10.6 van de support-lijst zal worden gehaald. Dat zou de normale policy van Apple zijn. Maar misschien wordt dat nu wel enigszins vertraagd door de massa gebruikers die nog op 10.6 aan het werk zijn. Daarnaast kan 10.8 niet op alle Mac's worden gedraaid. Ik denk dat je grofweg kunt zeggen dat het gaat draaien op Mac's die ook 64 bit kunnen draaien. Dat betekent dat ik zelf niet meer met dit MacBook mee kan naar Mountain Lion en nog niet snel alle vragen kan beantwoorden die gaan komen. Ik neem echter aan dat de programma's zelf niet zo snel gaan wijzigen, dus blijft er wel op dat niveau support mogelijk. Dit MacBook is nu 5 jaar oud en draait dus op Lion OSX 10.7 en ik schat in dat 10.7 nog zo'n 2 jaar door Apple ondersteund blijft worden.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#2 25-07-2012 20:59

Picasso
Gast

Re: Mountain Lion 10.8

Ik heb Mountain Lion 10.8 net op mijn Mac (24 inch versie vroeg 2008) geinstalleerd. Werkt goed. Alles wordt haarscherp afgebeeld op het scherm. De installatie duurde wel lang ( 1 uur) en nu is Timemachine prompt een backup aan het maken.
Gelukkig zijn voor die tijd Aperture 3.3, iPhoto, iMovie en iWorks bijgewerkt. AppStore reageerde heel prompt. Morgen maar een herstelschij op USB zetten.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#3 25-07-2012 21:03

Sypie
24/7 MacGek

De installatie duurde waarschijnlijk zo lang omdat er nog een en ander gedownload werd.

Voor iPhoto, iWorks en iMovie zijn inderdaad ook bijgewerkt, dit was o.a. een update om het geschikt te maken voor Mountain Lion. Voor Lion gebruikers was deze update ook.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 28-07-2012 11:03

peterp0st
The Postman

Bij mij is de installatie vlekkeloos verlopen,ik had voor de zekerheid nog een extra back-up gemaakt van m'n documenten.Achteraf allemaal niet nodig geweest alle instellingen bestanden etc. zijn bewaard gebleven ben echt verbaast hoe simpel alles is verlopen want ik zag er in eerste instantie best wel tegenop,(oud Windows-trauma)

Wat ik me nu afvraag  is waarom staat TimeMachine zo lang al actief te zijn,meestal duurt dat maar een paar minuten?

Laatst bewerkt door peterp0st (28-07-2012 11:03)

#5 28-07-2012 11:58

Peter
Doorknoper

Als je zo'n snelle solid flashdrive in je MacBook hebt zitten duurt de update nog geen 20 minuten.

Helaas kan mijn MacBook deze update niet meer aan.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#6 29-07-2012 14:42

Picasso
Gast

peterpost schreef:

Bij mij is de installatie vlekkeloos verlopen,ik had voor de zekerheid nog een extra back-up gemaakt van m'n documenten.Achteraf allemaal niet nodig geweest alle instellingen bestanden etc. zijn bewaard gebleven ben echt verbaast hoe simpel alles is verlopen want ik zag er in eerste instantie best wel tegenop,(oud Windows-trauma)

Wat ik me nu afvraag  is waarom staat TimeMachine zo lang al actief te zijn,meestal duurt dat maar een paar minuten?

Ik vermoed dat Timemachine automatisch alle vernieuwingen verwerkt. Bij mij duurde de activiteit van Timemachine ook wat langer dan normaal.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#7 29-07-2012 14:49

peterp0st
The Postman

Eigenlijk logisch smile

#8 29-07-2012 17:30

Sypie
24/7 MacGek

Peter schreef:

Als je zo'n snelle solid flashdrive in je MacBook hebt zitten duurt de update nog geen 20 minuten.

Helaas kan mijn MacBook deze update niet meer aan.

Die snelle drive komt nog. Daarvoor moet ik eerst nog een paar mensen hebben die ik via Teamviewer help ;-)

Mijn MacBook uit 2008 kan het wel aan maar die gun ik het niet. Hij krijgt het niet! Lekker 10.6.8 blijven draaien op mijn machientje.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer