Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 04-02-2013 11:18

Bommelmac
Gast

onderdeel te groot voor doelbestemming

Beste mensen,

Ik heb een film in iso bestand. deze staat op de Mac Pro.
Nu heb ik een externe harddisc van 1Tb via usb aangesloten op de mac pro. Als ik het iso bestand naar deze schijf wil kopiëren, krijg ik de mededeling dat het onderdeel te groot is voor de doelbestemming.
Ik begrijp dit niet. andere film bestanden met video TS ed. kunnen wel overgezet worden. er is op de schijf nog ruimte van 890Gb.
de schijf heeft een structuur MS-DOS(FAT) en bij RAID de structuur MAC OS Uitgebreid (journaled)
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Met dank vast
vriendelijke groet
Peter

#2 04-02-2013 12:29

Peter
Doorknoper

Re: onderdeel te groot voor doelbestemming

RAID werkt toch alleen bij 4 of meer schijven?

De schijf moet helemaal niet FAT geformatteerd zijn, maar allen MacOSX uitgebreid journaled mag dan geen enkel probleem opleveren. Heb in de afgelopen weken regelmatig 30 tot 40 Gb overgesleept.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 04-02-2013 18:41

Sypie
24/7 MacGek

Re: onderdeel te groot voor doelbestemming

RAID werkt al bij 2 schijven of meer. Zo kun je bij 2 schijven de tweede schijf gelijk laten zijn aan de eerste. Wanneer 1 schijf een defect treft kun je die vervangen door een vers exemplaar en wordt alle data weer gesynchroniseerd. Dit is RAID 1 ofwel mirroring. Helaas gaat dat voor Bommelmac niet op, ook bij mij staat dit onder RAID in Schijfhulpprogramma, maar ik heb helemaal geen RAID in mijn MacBook. Je moet daar dus ook niet kijken, je moet kijken in de gegevens onderin het venster van Schijfhulpprogramma.

Ik zou je aan willen raden om de inhoud van de ISO er uit te halen en een nieuw bestand aan te maken. Dit kan een ISO zijn maar ook een .DMG. Ik denk dat deze ISO op enige manier corrupt is, wat al kan gebeuren als er ergens een bitje is omgevallen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer