Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 06-02-2013 11:58

Frank117
Gast

Mail problemen

Ik ben hier al eens geholpen met wat problemen met het iphoto programma. Hopelijk kunnen jullie me weer helpen?
Nu heb ik wat vervelende verschijnsels in mijn mailprogramma:
- ik ben al een paar keer per ongeluk een gelezen mail kwijtgeraakt, door per ongeluk op het prullenbak icoontje te klikken terwijl die mail nog openstaat. Blijkt dat die dan niet in de map "prullenbak" zit. Kan dit niet anders ingesteld worden? Handiger zou zijn, dat alle verwijderde mails daarin terechtkomen, gelezen of ongelezen.
- Als ik een binnengekomen mail beantwoord, hoor ik wel het geluid van het opstijgend vliegtuig, en zit mijn antwoord ook in "verstuurd", maar gebeurt het regelmatig dat ik GEEN icoontje (dat pijltje wat aangeeft dat die ingekomen mail beantwoord is) naast mijn mail in "inkomend" heb. Vervelend, want als je er niet op let, weet je na een tijdje niet meer of die mail beantwoord is.
Kan hier iets aan gedaan worden?

#2 06-02-2013 14:06

Peter
Doorknoper

Re: Mail problemen

Hoi Frank. Twee problemen dus.

Het verdwijnen van berichten in de prullenbak.

Oplossen in de voorkeuren van Mail waarin je aangeeft na  welke periode die berichten mogen worden gewist.

Het niet verschijnen van het gebogen antwoordpijltje als je toch een antwoord hebt verstuurd.

Dit is een nieuw probleem voor mij. Maar waarschijnlijk komt Mail in coonflict met de mailserver. Gebruik je POP of IMAP?

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 06-02-2013 20:41

Frank117
Gast

Eerste probleem: ik heb het volgende geprobeerd:
Mail > accounts > PBinstellingen > prullenmand: alle instellingen geprobeerd, maar geen effect. Het enige wat ik bereik, is dat ik geen berichten kan verwijderen uit mijn "inkomend" vak. Dat is ook de bedoeling niet. Wat ik zou willen, is als je een bericht wat nog open staat, verwijdert, dat het dan ook in de prullenmand terecht komt. Zoals het nu is, is het definitief weg. Gelukkig heb ik een belangrijke mail die ik op die manier per ongeluk verwijderd had, teruggevonden in mijn Webmail, maar dat is een noodoplossing.
Probleem twee: mijn account type is POP, de server voor uitgaande post is SMTP.
Nu had ik het er afgelopen namiddag over met iemand die goed op de hoogte zou zijn, die beweert dat het een bug is, die (hopelijk) zou verdwijnen na een update.

#4 06-02-2013 21:03

Peter
Doorknoper

Ik weet niets van een bug in OSX hiermee.

POP betekent dus dat je alles ophaalt naar je Mac of PC.

In de voorkeuren van Mail staat bij postbusinstellingen:

Plaats verwijderde post in "Prullenmand"
Bewaar verwijderde berichten op de server

beiden moeten zijn aangevinkt

en dan

Wis verwijderde berichten permanent

Kies dan hiervoor de periode. De maximum periode is een maand.

#5 07-02-2013 12:28

Frank117
Gast

Ik heb nog eens wat met de instellingen geëxperimenteerd, maar ik kom er niet.
Het staat nu zo, dus verwijderen van een mail die nog open staat, is definitief weg.
[merge_posts_bbcode]Added: 07-02-2013 12:28[/merge_posts_bbcode]

En zo:

#6 07-02-2013 14:04

Maya46
Vliegnimf

Hallo Frank ik heb nog een voorbeeld voor je maar krijg hem niet gekopieerd in de mac dummie site.
Stuur even je mail adres naar (kijk even in m'n profiel) dan stuur ik je het voorbeeld per mail. Kopiëren in de mail gaat wel
Groet, Maya

edit: even mailadres verwijderd uit de tekst opdat er geen rare dingen mee gebeuren. Dat kan ook uit je profiel gehaald worden. wink Peter
[merge_posts_bbcode]Added: 07-02-2013 12:04[/merge_posts_bbcode]

dank je Peter.....

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#7 07-02-2013 20:26

Frank117
Gast

Emailadres is verstuurd. Ik ben benieuwd!

#8 07-02-2013 23:59

Frank117
Gast

Ik kom er niet uit. Maya46 heeft me een voorbeeld van haar instellingen laten zien, maar de indeling van de accountpagina is bij haar anders dan bij mij (zie mijn bijlagen) Kan iemand me nog een tip geven?

#9 08-02-2013 01:24

Peter
Doorknoper

Hmm... dat is vreemd.

Forum footer