Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#31 14-03-2013 19:12

Coupe
Bugelaar

Re: Time Machine

Peter zei: "He wat spijtig. Ik heb net opgezocht in Mactracker dat jouw Mini (tweede helft 2006) niet hoger kan dan 10.6...... Dat is nou echt jammer."

Dat heb ik weer....

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#32 14-03-2013 19:50

Peter
Doorknoper

Nou..... je zou hem kunnen verkopen en er een kleinigheid bij leggen om een iets jongere te pakken te krijgen. Mijn MacBook is van hetzelfde jaar en die draait wel 10.7.

Er wordt nog aardig gehandeld in Macjes en ze blijven behoorlijk waardevast.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#33 14-03-2013 23:46

Sypie
24/7 MacGek

Ehm, wat was ook al weer de reden om een nieuw OS te gaan draaien zodat je iCloud had? Er is vast een andere oplossing dan je Mac in te ruilen om een andere te halen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#34 15-03-2013 11:22

Coupe
Bugelaar

Neen, heren, verkopen doe ik (nog) niet. Ik blijf bij deze MacMini vooralsnog want afgezien van iCloud werkt alles verder naar behoren. Ik heb de Mac gekocht om kennis te maken met het OSX besturingssysteem. Dat leer ik met jullie uitvoerige hulp steeds beter kennen en het bevalt me uitstekend. Wat ik doe op de Mac lukt met deze nog uitstekend. Daar komt bij dat ik bijzonder tevreden ben met de looks van het apparaat, iets dat me steeds meer verbaasd omdat ik daar eigenlijk helemaal niet vatbaar voor leek, maar omdat 'ie in de living staat is het ook voor de esthetisch zeer bewuste mevrouw Coupe een zeer acceptabel element.
Ik ben er van overtuigd dat er voor de incompatibiliteit met 10.6 binnenkort een oplossing gevonden wordt of al is, maar die heb ik nu nog niet, en zal daar wel over struikelen, dan pas ik die ook toe. Het is een beetje als met klassieke motorfietsen. En daar ben ik gek op, ik heb er zelf ook 2: als je maar met beleid en rust je apparaten behandeld brengen ze je net zover als een nieuwe, misschien niet zo snel, maar met minstens zo veel charme. En met veel meer plezier!

#35 15-03-2013 12:07

Paul Sondervan
Import Hagenaar/Hagenees

Coupe schreef:

Ik ben er van overtuigd dat er voor de incompatibiliteit met 10.6 binnenkort een oplossing gevonden wordt of al is

Dat zal er vanuit Apple vrijwel zeker niet komen.
Apple heeft de blik altijd vooruit gericht en daar hoort het ondersteunen van oudere versies van Mac OS X niet bij.

Laatst bewerkt door Paul Sondervan (15-03-2013 12:08)

#36 17-03-2013 22:15

Coupe
Bugelaar

@Paul: ik ben me aan het inlezen op de problematiek. Ik denk ook niet dat vanuit Apple een workaround komt, dan zouden ze zichzelf in hun buik bijten met de verkoop van nieuwe Mac's en nieuwere software. Maar ik kan me zo voorstellen dat er een klein groepje individualisten is dat een workaround nodig heeft om niet direct hun oudere machine in te ruilen. Daaronder schaar ik mezelf ook. Daar zal de oplossing vandaan komen, denk ik.
Ninja Mac Turtle cool

#37 17-03-2013 22:17

Peter
Doorknoper

Dat gebeurde "vroeger" nog wel eens, toen de ontwikkelingen nog een flink stuk langzamer gingen dan nu. Het lijkt wel of alles steeds sneller moet......

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

Forum footer