Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 24-05-2008 22:05

macje
Gast

Installatie update van Office 2008 voor de Mac lukt niet

Als ik de update voor de Office 2008 probeer te installeren dan kan ik halverwege het proces niet verder. Als ik als doel volume Macintosch HD kies krijg ik een melding dat het programma niet op dit volume staat.

Maar volgens mij heb ik dat wel zodanig geinstalleerd.

Wie heeft dit ook wel eens bij de hand gehad??

#2 25-05-2008 00:05

Peter
Doorknoper

Re: Installatie update van Office 2008 voor de Mac lukt niet

Welkom macje. (originele naam)
Ik heb gelukkig nog nooit office op een Mac hoeven te gebruiken. Ik kan alles af met Apple-software. Maar als je het voor school of zo nodighebt snap ik het wel. Het is handig als je ons de volgende info geeft;
- Welke Mac heb je?
- Welke versie OSX.
- Welke versie van Office wil je installen?
- Heb je een DMG om te installen of iets anders?
- Staat die DMG op een CD of zo of op je harde schijf?

Je vraagstelling is nl een beetje dubbel. Je hebt het halverwege terijl er ook een opmerking komt dat het "doelvollume" niet op je Mac staat. Dat zou kunnen betekenen dat je geen goede versie van Office probeert te installen of dat je een corrupte versie van dat pakket hebt. Ik ben niet zeker maar er zou verschil zijn in versies voor Intel en voor de PPC.

"De ene grijpt, waar de ander knijpt!wink

#3 25-05-2008 00:12

Sypie
24/7 MacGek

Heb je de Office installatie wel op de standaard locatie staan of heb je die gewijzigd? Als de installatie niet op de standaard locatie staat dan kan de updater hem niet vinden namelijk.

Daarbij zijn er nog enkele problemen met Office 2008 voor Mac. Het kan zelfs voorkomen dat na een goede update Office niet meer werkt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 25-05-2008 08:33

Sypie
24/7 MacGek

Turbanus schreef:

- Welke versie van Office wil je installen?

Volgens mij staat dat in de topictitel.. Dit gaat om de Update van office 2008 (waar je niet blij mee hoeft te zijn vanwege de vele problemen die het al heeft opgeleverd)

Turbans schreef:

Ik ben niet zeker maar er zou verschil zijn in versies voor Intel en voor de PPC.

Office 2008 is volledig Universal Binary, zowel voor PPC en Intel processoren.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 25-05-2008 12:01

Peter
Doorknoper

Zijn er niet meerdere versies in 2008?

Als het om een update gaat, betekent de melding dat hij niet het juiste volume kan vinden dat geschikt is om de update op uit te voeren. Dat roept weer andere vragen op.

Als dit is opgelost plaatsen we het in "Aplicaties van Derden" smile

#6 27-05-2008 11:48

Peter
Doorknoper

We wachten op macje voor de ontbrekende informatie. wink

#7 27-05-2008 19:39

Sypie
24/7 MacGek

Ik was aan het bladeren op websites van onze buren, daar vond ik onderstaande oplossing:

Bij de installatie van het SP1 voor Office 2008 kan een probleem optreden. De melding is dat er op het volume geen software kan worden gevonden die in aanmerking komt voor de update.

Oplossing: Office opnieuw installeren. Na de installatie meteen software update draaien.

De update kan schijnbaar niet worden ge

#8 27-05-2008 19:43

Peter
Doorknoper

Hij is blij! wink

#9 14-11-2008 09:20

Sypie
24/7 MacGek

Kijk eens aan:

Ik heb de vorige office update nog niet eens ge

#10 18-11-2008 12:41

McFire
Gast

Hoi Sypie,

Ik heb jouw methode geprobeerd, maar helaas: het werkt niet.

Bij het controleren van het doelvolume krijg ik de melding dat hij niet op mijn HD ge

Forum footer